Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2020. december 27., vasárnap

A szerencse nyertese

 Ami Grasmere-ben könnyen haladt, az a de Noir birtokon Picar szerint kevésbé lesz egyszerű. A házasságunk elfogadtatása. Az én családom elfogadását nem volt nehéz megszerezni. Anyámat alig érdeklik a családi ügyek. Emily és a férje Picar jóbarátja, természetesen támogatták a házasságunkat. Miles belenyugodott, hogy hasonló társadalmi státuszú férfi a férjem, mint amilyenek mi magunk is vagyunk. Bár a nőrablás tényéért senki sem rajongott. Elfogadták, hogy mi ezt az utat választottuk és végülis rendben lezajlott az esketés, hivatalosan férj és feleség vagyunk. Beletörődtek.


Couer de Noir  fanyar arckifejezéssel fogadja a bejelentésünket. Mintha citromba harapott volna. Az első kérdése a hozományom volt. Egyáltalán nem tetszett neki a válaszom.

  • Hát fiam, házasodhattál volna jobban is - morogja öblös hangján. - Couer te tudtál róla? - fordul idősebbik fia felé.

  • Nem. Én ugyan nem - feleli Picar bátyja a csülökhúst tologatva a tányérján.

  • Nekem már ez a választott életmód sem tetszik. Lóversenyekből megélni! Egy kisnemes lányát elrabolni és feleségül venni. Nem tudom honnan szalasztottak fiam, de bohém egy élet ez annyit mondhatok - törölgeti zsíros ujjait Couer.

  • Na, aztán hány éves vagy? - fordul felém álmatag tekintettel.

  • Közel huszonöt - felelem s Picarra pislantok közben.

  • Áh, túl idős - legyint rá azonnal Couer.

  • Mihez? - kérdezek vissza nyugodtan. 

  • Mindenhez - mordul Couer. - A házassághoz. A gyerekszüléshez.  Persze ennyi hozománnyal nem igazán lepődöm meg, hogy nem kapkodtak érted - bólogat magának Couer de Noir. - Mindig mondtam minél fiatalabb annál jobb. Könnyebben hajlítható a fiatal cserje, mint  az ezeréves tölgy.

  • Eliza pont elég idős ahhoz, hogy tudja mi a házasság - feleli Picar röviden.

  • Éppen jobb mint egy tizennégy éves csitri az igaz - mér végig Couer de Noir. - Ott laktok az udvarházban? - kérdezi futó pillantással.

  • Végeztem egy-két igazítást rajta, de igen - feleli Picar.

  • Én bocsátottam a rendelkezésére - jegyzi meg nekem mellékesen Couer de Noir. - Nem egy rossz fekvésű ingatlan. Legalább használja a fiú. Na, hát el lesztek éppen ott. 

  • Tehát áldásodat adod apám? - kérdez rá várakozón Picar.

  • Áldásom, rátok, na… áldásom - legyinti le Couer. - De akkor is hozhattál volna egy kis pénzt az asszonnyal, ezt csak eltartani hoztad éhes szájnak. Abból meg már éppen elég van a családban. Hazacsődítetted az összes unokatestvérdet is! Minek? Nincs ezeknek a léhűtőknek semmi sem, amiből megélhetnének - ingatja a fejét Couer. - Szolgának se kellenének senkinek, nem hogy másnak.

  • Azt majd én megoldom - dől hátra magabiztosan Picar.

  • Mindegyikből lovászfiút csinálsz, vagy kocsist? - nevet öblösen Couer de Noir.

  • Az legyen az én gondom apám - mondja titokzatosan Picar. Összenézünk az asztal felett.

  • Felőlem, etetheted őket szalmával is mint a lovaid, na kártyázunk egyet, vagy nem tudsz kártyázni?  - néz rám sötéten Couer.

  • Történetesen nagyon jól tudok kártyázni - felelem rá könnyedén.

  • Azt majd megnézem én. 


Tehát átvonulunk a nagyszalonba és kártyaasztalhoz ülünk. Couer de Noir szeret kártyázni és ért is hozzá. Rezzenéstelen arccal nézegeti a kártyáit. Húsos ujjaival  éppen csak megemeli az asztalról alapokat és vissza is teszi.

  • Ha egy nő kezében jól forog a kártya az boszorkány - morogja Couer. Mert érződik, hogy nyerésre állok.

  • Vigyázz apám, mert vele van az írek szerencséje - nevet hasból Picar.

  • Tán azért vetted el? - kérdezi sandán Couer, miközben újabb összeget nyerek.

  • Mindenkinek megvan a maga oka a választásához - feleli rejtélyesen Picar.

  • Az igaz, az igaz - bólogat magának Couer.  Újabb kört nyerek. Couer összevont szemöldökkel felnéz rám.  Rámosolygok, miközben magam felé söpröm az asztalt.

  • Az ördögbe is! Jól játszol te lány! - jegyzi meg mérgesen.

  • Az én asszonyom - paskolgatja büszkén a kezemet a kártyaasztalon Picar.

  • Áh nem játszom veled többet, kiforgatnál a vagyonomból is - jelenti ki, ahogy az aranyserlegbe pakolom a csilingelő nyereményemet.

  • Hagyd már nyerni az öreget - vihogja Picar. - Még nem hív meg minket többet a várba. - nevetek és Picar elé teszem a teljes nyereményemet.

  • A tiéd, vegyél belőle, amit szeretnél - kacsint rám Picar.


Couer kiszáll a játékból, de a többiek még próbálkoznak a szerencséjükkel. A lóheremedálom most is szerencsét hoz. Mint mindig. Az idős Couer de Noir minket figyel. A szája rándulásából tudom, hogy rájött a technikánkra. Picar mellettem ül. Kettőnk kártyalapját igazítjuk úgy, hogy egyikünk nyerjen. Picarral észrevétlen lapcserézünk az asztal alatt. Vége a játéknak. Picar nyert. Felállok az asztaltól. 

  • Te voltál az, aki olyan jól hárfázott itt igaz? - kérdezi Couer.

  • Nem tudhatom.

  • Játsz nekünk valamit! - mondja és a hárfa felé int. 

  • Ha kívánja - biccentek és átvonulok a szalonon a hárfa mellé. Picar az apjával a kandallópárkányra támaszkodnak.

  • Nos? - kérdezi Picar felém sandítva.

  • Minél inkább megismeri az ember, annál inkább értem, miért vetted el. Okos és veled van.  Egy házastársnál csak előny, ha mellettünk van és nem ellenünk. Ő társ. Igazán az. Támaszod lesz mindig. Még hasznodra is lesz. Tetszik… ahogy összejátszotok. Ti ketten.

  • Eliza nagyon ért ehhez.

  • Ravasz. És pénzéhes. Tetszik - vigyorog Couer de Noir. - Ragadni fog hozzá a pénz, mert úgy intézi. Megtanította rá az élet úgy látszik. Kevés pénzből sokat csinálni. Egyedül nem lehet. De csapatban igen. És ő ezt tudja. 

  • Mondtam, hogy ne becsüld le a választásomat.

  • Erős nő. Erős fiúkat fog szülni neked - méreget Couer. Picar válasz nélkül kiissza a bort a kupából és a kandallópárkányon hagyja. Hozzám lép.

  • Eliza de Noir - nyújtja felém a tenyerét. - Egy séta  a várkertben?

  • Mi okom lenne rá?

  • Lássuk csak - vág gondolkodó arckifejezést Picar. - Holdfény, csillagok, igazi romantika - feleli Picar.

  • Csábtóan hangzik Monsiuer - felelem és mosolyogva felállok, s belekarolok. Ring a szoknyám, ahogy távozunk a szalonból. Couer de Noir a fejét ingatva néz utánunk.


Kellemes sétánk van a holdfényben. Innen látni az egész környező vidéket. A tekintetem repül a fenyvesek csúcsai felett. A sötét vonulatok vezetik a szemet végig a látóhatár szélére. 

  • Utál engem - fogom össze a szoknyám, ahogy fellépek a köveken, hogy magasabbról lássak rá a tájra.

  • Azt utálja, hogy nem vagy elég gazdag.

  • Azt én is utálom magamban - jegyzem meg sóhajtva.

  • Akkor nem is különböztök annyira egymástól. Kedvel.

  • Gondolod?

  • Igen.

  • Házasodhattál volna jobban Picar. Megvolt hozzá a képességed.

  • Mármint?

  • Nem tudom. Vonzó vagy. Magas. Erős. Kellemes modorú. Udvarias. Előzékeny. Elcsavarhattad volna egy hozományban bővelkedő lány fejét.  Apád jobban szeretné.

  • Én tökéletesen elégedett vagyok a választásommal. Tehát a téma lezárva Eliza - feleli határozottan Picar.

  • Mindez, lehetne a tiéd is. Ha elsőszülött lennél - nézek körbe a váron. - Nem szomorít el.

  • Nekem is van egy váram. Az udvarház. Az én házam az én váram - mosolyog rám Picar. - Kicsinek találod?

  • Tulajdonképpen nem. Szeretem a te váradat is Picar.

  • Elégedett vagy? - kérdezi tőlem és magához húz.

  • Tökéletesen.

  • Gyere van egy szoba az én rendelkezésemre ebben a várban is, amit éppenséggel meg tudok osztani veled! - húz magával Picar.

  • Csábítóan hangzik, a de Noir várban aludni ma éjszaka - búgom.

  • Én nem annyira az alvásra gondoltam - bazsalyog Picar.

  • Ó - formálom elpirulva és sietve követem a folyosón Picar nagy lépteit. Végigszaladunk a fáklyákkal világított folyosón. Hatalmasnak tűnik ez a vár a Grasmere-i házhoz képest. 


Szeretem a de Noir várat. De Picar is én is, vágyunk vissza a saját háztartásunkba, az istállóhoz, az udvarházunkba. Tehát nem nyújtjuk sokáig a de Noir várban tett látogatásunkat. Kezdem azt érezni magamon, hogy sosem lett volna nekem való egy gazdag nagyasszonyi életmód. Most hogy a várban töltöttünk néhány napot és elképzeltem milyen lenne itt élni. Rájöttem, hogy sokkal jobban kedvelem azt a kis vidéki, egyszerű udvarházi életet, amiben mindig is éltem. Tulajdonképpen elégedett vagyok. Ahogy Picarnak is mondtam. Nem vágyom többre. Talán azért, mert megtaláltam Picar mellett azt, amit kerestem. S ennél nem kell több. Kipihenten térünk vissza a kedves kis boltíves folyosókkal fákkal övezett vidéki udvarházunkba. Ez az én háztartásom. Picar otthona és most már az enyém is.



2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    A két Coeur de Noir mennyire egyforma, talán a név teszi, bár a jellem és a név jelentése elég ellentétes. De azért az öreg szimpatikusabb. Legalább elismer valamit Elizában. Tudom, kevésbé érdekes, mint a fiúörökös Robin esetében a szegény Maria, de azért egy pontot jelent nálam az öregnek. :)
    Érdekes gondolat a fiatalabb Couer de Noir is, Picar kapcsán foglalkoztat. Teljes ellentéteknek látszanak. Kicsit olyan "világ érzetem" van a de Noir családtól. Minél többet olvasok róluk, annál többet és többet akarok tudni. :)
    Teljesen egyetértek Elizával. Én sem tudom őket a de Noir várban elképzelni. Ők ketten így tökéletesek. A másodszülötteknek van egyfajta szerencséje, ami sokkal többet ér a várnál is. És az egyik kedvenc dolgom, hogy ennek Eliza és Picar párosa az egyik legjobb bizonyitása. :)
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      A két Couer... formálódik még bennem is. Ráérzésre nekem is az idősebb szimpatikusabb lesz, mint a fiatalabb. A fiatalabb Couer Robin apja és őt idős korában már ismerjük. Mértékkel, de vannak róla benyomásaink. Magam is úgy gondolom, hogy Picar és a bátyja, Couer tipikusan egy családon belül két ellentétes jellemű fiú. Engem is izgat a fiatal Couer de Noir :) Még nem alakult ki bennem az alakja, ezért nem is szerepeltettem túl, most Picaron hagytam a hangsúlyt. Majd visszatérek hozzá, ha azt a történetet írom.
      Elizához és Picarhoz sem való a vár. Nem férnek össze vele. Ők nem várúr és várúrnő. Nincs meg bennük a vágy, az igény erre a típusú életre. Még néhány fejezet erejéig élvezzük ki a Picar- Eliza párost. Meglátjuk mennyire futja tőlük... :D Jövőre már New year new me... :)
      Callie

      Törlés