Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. július 31., szombat

Kedves Max_10

Szia Chelsea,

Gondolkodtam. Eszembe jutott valami. Miért arra forognak a csillagok amerre, s miért a Tejútrendszer? Miért spirál alakú?

Max


Kedves Max,

Jó kérdés, valószínűleg a galaxis közepében lévő fekete lyuk miatt. Nagy a gravitációs ereje. A gravitáció hatására  a testek körpályára állnak, de a fekete lyuk gravitációja erősebb ezért nem kör, hanem spirál alakja lesz. Te mire gondoltál?

Chelsea


Szia,

én valami Coriolis-erőre gondoltam. Ami a tágulás miatt furcsán görbül. De úgy gondolom ezek mind a Teremtő döntései. Mindenben van rendszer. A világegyetem egy működő rendszer, aki beállította az tudja, hogy mi miért van. Szerinted?

Max


Kedves Max,

 A tudományos magyarázat mindig az ősrobbanás. Ezt te is tudod. Hit és tudomány találkozása.  Talán éppen ez. Te vallásos vagy?

Chelsea


Szia,

igen. Miért?

Max


Kedves Max,

csak valahogy, sejtettem.

Chelsea


Wave-re csörögtem. Vásárolnom kellene.  Én szeretem a rendszereket. Lehet ezért szeretem a Naprendszert is. Rendje van. Látszólagos ismétlődés. Mint a levelek Chelsea-vel. Rendszer. Az életemben. Tehát akváriumtakarítás után a teljes  gardróbomban is rendet raktam. Kevés ruhám van, és azokat sűrűn váltom. Ami megkopott, bolyhosodott kuka. Nem ragaszkodom tárgyakhoz. Valószínűleg ez a gond. Mit mondott Christina: kötődésfóbia. Még kedvenc pizsamám sincs, vagy mit tudom én, gatyám, vagy zoknim. Vagy egy elnyűtt póló, akármi. Nem, én szisztematikusan szelektálok.  Talán túlságosan is közgazdász agy.  A gardrób-szelektálás nem más, mint átnézem a materiális javaim értékcsökkenését. Tehát beruházok néhány ruhára. S ez amióta Wave Blackpoolban él általában közös program. Wave már az üzleti részlegnél meg is áll, én a hátsó sorokig megyek. Két fari, néhány poló és egy-két pulóver.  A plázák is tele vannak mesterséges fényekkel. Így élnek a halaim is. Mesterséges akváriumvilágítás alatt. Nagyrészt már én is. A kaszinóban, a bevásárlóközpontban. Mintha egy varázskastélyba léptem volna. A sötétséget csak a rejtett világítás töri meg. A férfi részleg még sötétebb mint a női. Nem értem miért. Talán a világegyetem sötétebb része a férfiaké. Az űr kvantumszürke színe.  Chelsea átküldött egy tanulmányt, miszerint több fény is van az űrben, csak máshogy látjuk, nincs ami megtörje, nincsen oxigén, vagy egyéb aeroszol részecskék. Ezért érezzük feketének. De amint megtöri valami a fény útját, akkor lőn világosság.  Tetszik ez a gondolat.

  • Szerinted? - nézem a pólót a tükörben. Mintha nem lenne ebben az üzletben aeroszol részecske. Idétlen fényhatás.

  • Ebben a fényben mind egyforma - néz rá Wave.

  • Nem tudom eldönteni, hogy szürke, sötétkék, fekete vagy zöldes. Szerintem szándékosan ilyen a világítás itt. Ezért van ennyire bosszantóan sötét. Amikor nappali fénynél felveszem, akkor meg olyan, mintha végigfosott volna a partszakasz minden sirálya rajta. 

  • Akkor ez sirályfos zöld. Vedd ezt! - nyomja a kezembe a következőt Wave. 


Túl magas vagyok. Ezért minden ruha lötyög rajtam. Egyszerűen abból az okból, hogy magasság miatt hosszban nagyobb méretet kell vennem, hiába karcsúsított már minden rajtam. Akkor is esetlennek tűnök mindenben. Ilyen méretekkel nehéz jól koordináltan mozogni és ezeket a hosszú karokat és lábakat megfelelően pakolni valahova. Még mindig esetlen tininek érzem magam akárhová megyünk. Wave mellett is ezt érzem, nincs jó mozgásom. Még járásban sem. Wave befordul a számomra legutálatosabb polcsorra, ami csak létezik egy boltban. Igen, az óvszerekhez. Csupa olyan dolog, aminek van valami köze a szexhez. Én önszántamból sose jövök erre a részlegre. Ez az osztály számomra a fekete lyuk.  Ami sötét és mindent elnyel.


Nem tudom másnak feltűnt-e. De a drogéria részlegen az óvszerekkel szemközti polcokon mindig női cuccok vannak. Mindegy, hogy az tampon, vagy szőrtelenítő krém. De idegesítő. Wave meg órákig válogat a kicseszett óvszerek közt. Mit kell ezen ennyit válogatni. Már két nőnek nekimentem, akik intim szőrtelenítős cuccokat válogattak. Lebegnem kellene a levegőben, mint egy kísértetnek. Sokkal könnyebb lenne az életem.

  • Ízé, bocs - motyogom, ahogy megint nekem tolat a fenekével egy nő. A legalsó polcokon vannak a gyantakrémek. 

  • Wave, válassz már egyet és menjünk! - szólok rá.

  • Nem tudom, lehet méret szerint kellene választanom. Vagy a nagyobb csomagot? -  őrült dilemma lehet. A sürgetésemre a nő, akinek a fenekével találkoztam, most még gyanúsabban sandít ránk. Megérintem az ujjaimmal a felső polc színes flakonjait.

  • Vegyünk síkosítót is? - kérdezem.

  • Nem, azt nem - morogja Wave fel sem nézve.

  • Igaz, arra ott az aloevera gél - a nő nagy sóhajjal ott hagy minket a sorban. - azt hitte melegek vagyunk - állapítom meg.

  • Kicsoda? - egyenesedik fel Wave és a kosárba dobja a kiválasztott óvszert. - Biztos, ami biztos. Nem hiszek többet egy tablettának sem - jegyzi meg Wave. - Köcsög vagy, hogy rájátszottál!

  • Had szórakozzon, néhány perces gondolatát kitöltöm legalább.

  • Aljas húzás, csak azért, hogy nők gondolataiba férkőzz. Mi mást szoktál még tenni? Mi a trükköd?

  • Levelezem velük és titokzatos maradok.

  • Izgalmas…

  • Az, garantáltan távol tartja őket...

  • Az unalom - jegyzi meg kegyetlenül Wave. - Corn, te egyetemistaként is ugyanilyen voltál - jelenti ki Wave.

Wave-vel a vásárlás után kiülünk kávézni a Blackpool partra néző teraszra. Napszemüvegben ül. A Wave-jelenség, akár a tenger hullámai. Felborzolta a kis terasz hölgyvendégeinek érdeklődését. Érzem, hogy többen felén figyelnek. Lehet Wave-ről süt valami. Vonzerő. Szexuális, vagy anyagi vonzerő. Érződik rajta, hogy vezető. Olyan alkat, aki nem szarakodik. Sok nő szereti ezt, ha irányítást kap. Az én anyám nem ilyen. De elvárja, hogy én hívjam fel. Miközben Wave a telefonján üzenetekre válaszolgat felhívom az anyámat.

  • Szia!

  • Szia anya! Most már beszélünk?

  • Neked teher Cornwall.

  • Sosem mondtam, hogy teher hazamenni.

  • Akkor mi volt a legutóbb?

  • Félreértés - elhúzom a számat. Diane nem érti meg. Nem fogja fel… hogy nem. Hogy amikor azt mondtam csak osztálytársak, akkor azzal lezártam minden mást. Nekem meg nincs energiám visszautasítani folyton. És kérni és könyörögni, hogy értse meg, hogy nem. Kellemetlen lenne az egész.

  • Nyílnak itthon a kedvenc rózsáid.

  • Majd hazamegyek, megnézni őket személyesen is. Most, le kell tennem.

  • Rendben, szia.


Wave csak a fejét ingatja. Ha Christina végighallgatta volna ezt a beszélgetést talán ő is ezt tenné. Ingatná a fejét, hogy igen, megint meghajoltam a szüleim előtt. Anyám akarata előtt. Átdörzsölöm az államat és belevágok:

  • Oké, tudod hol volt egy pont, amikor éreztem, hogy elvágtam valamit magamban? - nézek Christinára. Szép tiszta a szemüveglencséje. Kristálytisztább a tekintete tőle. Mintha egy kvarckristályon át nézném. - Abban a félévben, amikor nem mentem haza. Emlékszel?

  • Igen, távol a szülői háztól, fél év Manchester. 

  • Közgazdaság alapismeretek. A bevezető, alapozó tárgyaim voltak az egyetemen. A kezembe akadt egy tanulmány. Véletlenül, de ott volt a közgáz egyetemi könyvtárban. Tehát közgáz szempontból a nők - előrébb csúszok a kanapé szélére. - … harmadik leggyakoribb motivációja a szexre: gazdasági ok. Semmi szerelem, romantika, vágy, kíváncsiság, akármi. Dehogy. Gazdasági ok. Mit jelent ez Christina? 

  • Fogalmazd csak meg Max.

  • Nem prostik. dehogyis. Ezek nem kurvák, bár végülis miben különbözik. A kurva legalább kimondja, hogy ennyi az ára és kész. De nem. Ezek azok, akik elhitetik, hogy nem azok. Közben meg igen. És minden harmadik dugás a Földön ezért megy végbe.  Gazdasági ok. Mi az? Például munkahely, előléptetés. Új ruha, új autó, nyaralás, nyaraló. Akármi! Akármi! Érted? Csak azért fekszik le valakivel, hogy ezeket megkapja. Amire vágyik, de ő maga nem tudná megvenni. Hánynom kell. Ettől az egésztől. Felfordul a gyomrom.

  • Miért is?

  • Mert mi következik ebből, miután  jelentős vagyonra tettem szert? Akkor is megélek, ha nem dolgozom egy órát sem. Ha nem csinálok semmit. Ha csak vagyok, mert passzív jövedelmeim vannak. Tehát mit lát egy nő. Jól szituált vagyok? Eljátszom némi pénzt és meg sem kottyan. Vagyis gazdagnak tűnök. Vagyis ha lefekszik velem, én majd megveszem neki, amit akar. Tehát hol vagyunk? A nő nem rám vágyik. Hanem mondjuk az új Aston Martin Valhalla sportautómra. Mondjuk magának is egy ugyanilyenre.

  • Akkor járj egy öreg tragaccsal Max.

  • Nem érted.  A nők a külsőségekre buknak. Gazdasági motivációjuk van. Láttad volna, hogy bámulták a vezérigazgató haveromat egy kávézás húsz percében. Minden nő magának akarta, mert sütött róla, hogy gazdag. A nők érzéketlen dögök. Pénzéhesek. És ez nem szerelem. Ha igen, akkor az hazugság! S mint korábban is mondtam, elegem van az őszintétlen kapcsolatokból.

  • Tehát Max, most hogy jelentős kártyanyereséged van úgy érzed, hogy csak a pénzedért érdekelnél egy nőt.

  • Igen, pontosan. Ez nem szerelem.

  • Na és mi van, ha egy ilyen, gazdasági okokból érdeklődő nőbe szerelmes leszel?

  • Nem szokásom szerelmesnek lenni.

  • De ha mégis? Megvennéd neki a sportautódat mondjuk tűzvörös színben?

  • Nem. 

  • Miért nem?

  • Nem tudom. Nem igazán tudom ebbe a szituba beleképzelni magam. De ebbe igen: A szexuális közgazdaságtan diszciplínája.  A szex gazdaságtana. Ahol a szex áru, amit a férfi akar megvenni.  De ez nem feltétlen csak szex. Amit én csinálok az is a a szex közgazdaságtana, figyelmet vásárolok,  tőled, a vitorlásoktatómtól, a személyi edzőmtől. UGyanígy megvehetem a szexet is. Ha akarom.  Az egész folyamat leírható közgazdságtanilag. A férfi jó portékát, sok szexet akar, lehetőleg olcsón, a nő minél magasabb árat akar a portékáért, vagyis önmagáért.  És természetesen az egészben a pofon, lehetsz akármilyen ronda, ha a kereseted magasabb mint az átlagé te vagy a nyertes. Kevés okból szexelnek a nők. És nem a romantika miatt. Én közgazdász vagyok, mérleg aszcendenssel. Én nem szoktam érzelmeket dobálni a mérlegembe. Tények vannak, kőkemény fontok. És a nők kilóra.

  • Gyűlölöd a nőket Max?

  • Nem. 

  • De nem is kedveled őket.

  • Nem igazán. Semlegesek a nők.

  • De nekem is elmondtad sokszor, hogy a pénzedért beszélgetek veled.

  • Miért Christina nem? - kérdezek vissza. 

  • Úgy érzed,csak pénzért érdemled meg a szeretetet és a figyelmet és a szerelmet.

  • Royal flössöd van Christina! Pontosan erről van szó. Azt gondolom.

  • Miért?

  • Mert a nők érdekemberek. Megnézik a kocsid, a ruhád, a családod, a házad. Aztán döntenek. Kell, vagy nem. Lefekszem vele vagy nem. Ha elég a zseton, akkor igen, ha nem akkor nem. 

  • Érezted már, hogy ezért közelednek hozzád?

  • Persze, többször is. 

  • Olyannal is, akinek fogalma sem volt róla, hogy milyen az anyagi helyzeted?

  • Olyannal még nincs tapasztalatom. Arról nem tudok véleményt mondani.


2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Hmm, végre Max írt először. Jó jel. :) Ráadásul nem csak néhány szót.
    Ez a kötődésfóbia nekem új volt, még nem gondoltam bele, hogy ja, ilyen is lehet. Nem is hangzik jól, el sem tudom képzelni, milyen otthontalanság érzést ad. Vagy nem is tudom. Ez a full bizonytalanság, meg hát olyan Max helyzet. Jaj!
    Én is a zöldesre szavaztam amúgy. :D
    Max nagyon adott Wavenek azzal a síkosítós storyval. Anő lehet, szórakozás helyett megbotránkozott.
    Sajnálom, hogy Max a tapasztalatai alapján ilyen ítéletet alkot a nőkről, azért igazán párhuzamba vonhatta volna legalább azzal, hogy nem minden hal ugyanolyan, a nők se. Bár tagadhatatlan, hogy nyilván van alapja annak, amit gondol, hiszen vannak ilyenek is. De pl. Diane is lehetne kivétel.
    Nekem lenne tippem a tapasztalat dologra. :D
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      De szeretem, hogy Te mindig észreveszed ezeket a pici kis apró nüanszokat! :) Igen, most Max írt először. :D Fordulópont.
      A kötődésfóbia nekem is új volt, de miért is ne? Simán elképzelhető, hogy valaki nem véletlenül üldöz el embereket magától.
      A boltban a nő szerintem is inkább megbotránkozott mint szórakozott. :D De szeretem a Wave-Max kettőst. Van benne valami. Még nem jöttem rá mi.
      Szerettem Maxnek ezt a közgazdász gondolkodását, és azt, ahogy nekitámadt a nőknek. Inkább talán az a baj, hogy nem veszi észre ha valaki nem ilyen. Vagy nem akarja észrevenni, vagy nem tudja, vagy egyszerűen előítéletes.
      Diane nagyon összetett eleme ennek a dolognak, nagyon... lehet még bontogatom picit... majd meglátom mennyire futja az energiámból Maxre.
      Szerintem Max két rövid egészből fog egyszer állni. Ez és egy mondjuk úgy "második" Max. Lehet nem túl kedves befejezetlen nem függővéges véget csinálok ennek is mint Ace-nek. Mert akárki akármit is mond, nekem ennek a storynak így lesz jó a lezárása. főleg azért, mert utána váltást szeretnék ebben a ritmusban mint ami most van. illetve váltás lesz. tehát nem ez a levél, találkozás, telefon, pszichológus négyes lesz. És ezért ezt le kell zárnom.
      Callie

      Törlés