Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. augusztus 14., szombat

Kedves Max_11

 Szia,

Szerinted a vallás nem egzakt tudomány, igaz?

Max


Kedves Max,

ezt egy szóval sem írtam. Már csak csillagász szemszögből is nézve. I. e. 7. A betlehemi csillag bolygóegyüttállás. Vagy ott van a Hold nem fényeskedik fényével kifejezés, ami valószínűleg holdfogyatkozást jelentett. Vagy ott van I.e. 776 az első olimpia éve. Amit az i. e. 585 évi napfogyatkozásból lehetett kiszámítani. A csillagászat megerősít minden más tudományt. Igen én ezért szeretem a csillagászatot. Korokon átívelő stabil pontok. Matematikai pontossággal kiszámolhatóak. A csillagászat egzakt tudomány, ami alátámaszthatja a teológiai eseményeket is. Nem ezért írtam, hanem mert egyszerűen ez sütött az írásmódodból. A csillagbaba, és az Ábrahám és Sára téma miatt. Gondoltam. De ez teljes mértékben az a kedves Max-jelenség, amit annyira szeretek benned.

Chelsea


Szia,

olyan tudománnyal foglalkozó nő vagy, aki mindent tudománnyal magyaráz meg.

Vagy nem?

Max


Kedves Max,

Mert Te akkor egy olyan vallásos férfi vagy, aki mindent a Bibliával magyaráz meg? Legyen egy példa:  a bibliai Jákob-létra és a csillagászati Jákob-pálca, ami a tereptárgyak magasságának megmérésére használt csillagászati eszköz. Látod így hatja át a vallás a tudományt.

Chelsea


Ez a válasz tetszett. Hit és tudomány együtt. Meggyőzött. Hátradőlve a forgószékemen hallgatom az utcai zajokat. Gondolkodom, a nyitott ablakon át nézem az éjszakai eget. Fiatalok nevetése hallatszik az utca felől, egy autó halad el, hallani a tenger morajlását. Rákeresek a csillagászati távcsövekre. Mi lenne, ha mégiscsak vennék egyet. Rengeteg féle távcső van. Ehhez nem igazán vagyok a csillagászat szakértője. Feleannyira se, mint Chelsea. De egyszer jó lenne berakni a kocsiba és hazavinni a távcsövet Cornwallba, tehát mindenképpen olyat akarok választani, ami szállítható is. A nagy számok törvényében bízva választok távcsövet. Ami drága, az biztos sokat tud. Túl sok szakmai leírás volt hozzájuk, átmérő, fókusz, lencsék, tükrök. A magas kategóriás távcsövek közül rendelek, házhozszállítás. ha jól megy idővel olyan közel láthatom a Naprendszer bolygóit, mintha a Holdat nézném szabad szemmel. A Vénuszt és a Szaturnuszt is megnézhetem.


Kifizetem online a távcsövet, s Wave ír rám: Még ébren?

“Igen.”

“Egy sör a parton?”

“OK.”


Ez egyet jelent azzal, hogy Wave most nem be akar ülni egy sörre, hanem a parton akar iszogatni valahol, akárhol, de távol az emberektől. Pólót cserélek és futócipőt húzok. Az úton már járásából is felismerem, ahogy Wave közeledik. A halántékánál simítja hátra a csomóba hátrafogott haját. Ahogy közelebb érek hozzá felém dobja a dobozos sört. Könnyed ívben repül, elkapom és a tenger felé intek. Wave csak biccent és lesétálunk a partra. Wave zsebre tett kézzel kortyolgatja a sörét, én is felbontom és a számhoz emelem a dobozt.

  • Minden oké? - nézek rá. Wave csak egy fáradt pillantással néz rám vissza.  Nem kell hozzá Nobel-díj hogy rájöjjek, egyre több olyan dolog van, amiről nem igazán beszélhet. A cégügyekről nem beszélhet. Ő felsővezető. A vállalatról tabu, hogy egy szót is szóljon, mint igazgató. Amióta megházasodott, azóta  nőügyekről sem beszél. Van bármi más az életében? 

  • Mondj te valamit! Még mindig van időd mindenre? - leülünk a partra és magunk mellé tesszük a sörünket. 

  • Aham. Bármit csinálhatok, bármikor.

  • Szerencsés vagy - feleli fáradtan.

  • Bizonyára - rántom mosolyra a számat és hanyatt fekszem a parton. Felettem a csillagok ragyognak. Az erősebbek bizonyára bolygók, Naprendszeri bolygók. Chelsea biztos meg is tudná mutatni melyik fényes pont mi. Levegőt veszek… aztán… csak hosszan kifújom. 

  • Mi az? - kérdezi Wave. Mondatkezdő levegővétel volt. Ő is tudja.

  • Áh, semmi - erről nem lehet mit mondani. Chelsea nem az, amiről beszélni lehetne. 

  • Szereted Blackpoolt?

  • Tulajdonképpen semleges, hogy hol lakom. Itt vannak a legjobb kaszinók. Jobban pörög ez az éjszakai élet, mint máshol. Jó a tengerpart is, hogy itt van, közel. Mint Cornwall. Mert? Nem bírod a blackpooli életet?

  • A ház oké, meg… nem maradhattunk ahol éltünk. Lépni kellett. S tengerparton akartam én is maradni.

  • A hullám, ami kifut a tengerpartra - mosolygok rá a nevére célozva. 

  • Vagy megtörik a sziklákon - nézi a sörösdoboza mintáját Wave.

  • Hullámtörés? Ez a helyzet veled? Megtörtél? - Wave csak nagyot húz a sörösdobozból és nézi a tengert maga előtt.

  • Corn, te mindig jobban levágtad a helyzeteket, mint más - szólal meg végül Wave. Amikor a cégénél bejelentette a krízishelyzetet, akkor is én voltam az egyik külsős statisztikai elemzője.Válságkezelési stratégia.

  • Kösz. Figyu kell egy pszichológus? Megadhatom a számát - vigyorgok rá.

  • Arra ott az öcsém pszichoterapautája.

  • Ok. Figyelj én kifejezetten szexuálpszichológushoz járok. Ő azt mondja, ha egy kapcsolatban a szex rendben van, akkor az mindig menthető kapcsolat. Ha a szexet nem tudják megoldani, akkor…

  • Adhatna neked gyakorlati tanácsokat is nem csak elméletieket - nevet Wave.

  • Ezen még nem gondolkodtam - nevetek vissza.

  • Jó nő?

  • Csinos.

  • Milyen a fehérneműje? - kérdez rá Wave.

  • Hát, fogalmam sincs. Szerintem testszínű fehérneműi lehetnek, mert még csak egy fehér csipkemintát se láttam átsejleni soha a blúzán.

  • Hát akkor Amy tudna neki mit ajánlani - röhög Wave.

  • Abban nem kételkedem. 

  • Lepd meg karácsonyra valami szexi fehérneművel - bök oldalba Wave.

  • Barom! Ő a pszichológusom és nem a csajom.

  • Pedig nála rendszeresebben egy csajjal se találkozol.

  • Hát… az igaz - biccentek rá.



Christina Richardson irodája előtt parkolok. Még a kocsiban ülök, de rácsörgök anyámra. 

  • Max? Hogy vagy?

  • Szia! Még a pszichológusomra várok - játszadozom a slusszkulcsommal.

  • Miért mindig akkor beszélünk, ha a pszichológusodnál vagy?

  • Csakis azért, hogy emlékeztesselek nem vagyok teljesen normális - jegyzem meg szárazon.

  • Hiányzik az a cinikus humorod Max. Tényleg - hallom a hangján, hogy mosolyog.

  • Kösz. Ezt még talán sosem mondtad.

  • Hát, most akkor mondtam.

  • Rendben. Megyek. Ketyeg a fizetett órám - csapom be a kocsiajtót és lezárom az autót. Elteszem a telefonom és benyitok Christina irodájába. Keresztbe tett lábakkal ül a foteljében, mint mindig. Nyugodtan néz rám. Végigsiklik rajta a tekintetem. Fehér blúz van rajta, de nem látszik egyáltalán semmilyen fehérnemű minta a mellénél.  Christina szemében érdeklődés villan.

  • Max?

  • A haverom szerint ki kellene derítenem milyen fehérnemű van rajtad - mintha egy fokkal nagyobb lenne most erre a kijelentésre Christina szeme. Tekintve, hogy még mindig állok, talán arra gondol, hogy most odatenyerelek a fotelja két karfájára a két kezemmel és nem is tudom, benyúlok a szoknyája alá. S csak azon mereng, hogy megteszem-e, vagy adjon egy nyugtató tablettát. Vagy lehet tetszene neki? Ki tudja.  Leülök a kanapéjára. - Tetszene neked?

  • Max, mint a kliensem…

  • Tudom, kizárt egy ilyen “kapcsolat” - dőlök hátra és  felveszem Christina testtartását. a bokámat a térdemre helyezem és a cipőmön dobolok. - Márpedig te aztán mindent megteszel, hogy a nincs kapcsolatból, van kapcsolatom legyen. Úgy látszik mégsem teszel meg minden tőled telhetőt. Ez súrolja a szexuális zaklatás fogalmát? Most feljelentesz? - kérdezem és ránézek. Christina, nagy levegőt vesz és bekattintja a golyóstolla végét és írni kezd.

  • Max, te egy olyan férfi vagy, akitől tudom, hogy az ilyen mondatokban pontosan mennyi szarkazmus bújik meg. De mindenképpen fejlődésnek értékelem, hogy ezt szóba hoztad. Lehet, hogy ez a barátod jó hatással van rád.

  • Akkor mindenképpen növelni fogom az együtt töltött időt, akár össze is költözhetek vele. Ki tudja, miért is ne? Helyes és gazdag, kipróbálhatom ezt a verziót is nem? Egyébként meg csak azért izgatja a fehérneműd, mert a felesége  saját fehérneműszalont nyitott. Gondolom marketingszöveg és te vagy az egyetlen nő, akivel minden héten találkozom, tehát neked tudom beajánlani az új Blackpooli üzletét. Van kis promókártyám is nézd - benyúlok a zsebembe és egy névjegykártyát csúsztatok a kis asztalkájára. - Vásárolj nála, biztos ad kedvezményt is. Szexi fehérneműk egy szexuálpszichológusnak. Mekkora marketing menedzsment lenne - gondolkodom.

  • Ismét a közgazdász-menedzsment diplomás Max - biccent Christina. - Mi történt a héten?

  • Nem sok izgalom. Vásároltam egy-két dolgot.

  • Mint például?

  • Egy kisebb házi konditermet. Erőgép. Semmi extra.

  • Kevesebbet szeretnél edzőterembe járni.

  • Nem tudom még. Majd meglátom. Nem gond, ha van otthon is nem - Christina ismét felír valamit a jegyzetlapjára. Gondolom főleg azért, hogy emlékezzen a dolgokra. Igazán szar pszichológusom lenne, ha azt se tudná mi van velem, mármpedig elmondtam neki. Olyan lenne, mint egy figyelmetlen szülő, vagy egy szar barát. De őt fizetem azért, hogy jegyzeteket készítsen rólam és emlékezzen mindarra, amiket elmondok neki. S aztán ezeket szépen elemezgesse, analizálgassa és megfejtsük a gondolataim mélységeit. Talán az agyunk éppen olyan mint egy csillagtérkép. Tele villogó vibráló milliárdnyi ponttal. Christina befelé világít a fejembe. Chelsea meg kifelé, a csillagokra.

  • Ja, és… vettem egy csillagászati távcsövet - bököm ki. Christina felnéz rám.

  • Egy csillagászati távcsövet? - kérdez rá.

  • Igen. Amúgy - felröhögök - lehet vele földi közelségből is még közelebb hozni dolgokat. Nagyítani… - Christina az ajkát bökdösi a tolla végével. Tetszik, ahogy ezt csinálja.  Megemelem rá a szemöldököm. 

  • Értem - feleli rá összefoglalóan Christina és felír néhány dolgot.

  • Wave elgondolkodtatott ezzel a hullámtörés témával és megnéztem nagyítva a hullámokat és hullámtörést kerestem. Vagy azt hitted nőket bámulok távcsővel és még jobban megnagyítom a nagy feneküket? Ja, nem persze a melleket nagyítom. Világos -  Christina pislogás nélkül néz. Néha lehet szivatom. Nem is tudom. Ma lehet ugratni volt kedvem? Anyám is megjegyezte ma árad belőlem a cinizmus. A cinikus humor.

  • Ez még a csillagászat kör? - kérdez rá Christina.

  • Aham, ja… még… levelezek a túravezetővel. Csinált nekem egy online csillagnéző túravezetést - zárkózom el. Erről nem is akartam beszélni. Kár volt felhozni ezt a távcső témát. De már késő. Belefutottam. Ismerem Christ. Most már Chelsea-re fog asszociálni. 

  • S vettél egy csillagászati távcsövet.

  • Igen.

  • Akkor egészen elmélyültél ebben az új hobbiban. Érdekel a csillagászat?

  • Nem tudom. Ezen még sosem gondolkodtam.

  • De vettél egy távcsövet.

  • Igen.

  • Tehát azért valamennyire csak érdekel.

  • Hát lehet. Vettem. Megtehetem. Miért ne vennék?

  • Mióta is tart ez a levelezés? - lapoz vissza a jegyzeteiben Christina.

  • Nem, nem is tudom. Egy-két hónapja.

  • A csillagászat érdekel, vagy Chelsea?

  • Ez meg miféle kérdés? - fakadok ki. - Egyik sem - felelem rá elutasítóan. - Egyébként is csak belém kötött! - fakadok ki. - Belekötött abba, hogy vallásos vagyok. Miféle alak az ilyen? Ateista?! Biztosan az. Ateista, tudományoskodó nő. Semmi több - Christina néz rám, leteszem a lábamat vissza a szőnyegre és elnézek az ablakon ki a tenger felé. S végül hallom, hogy Christina kattintja a tollát. Újabb jegyzet rólam. Vajon mi az ítélet? A térdemre könyökölök és összefonom az ujjaimat, s megtámasztom rajta az állam. Csend. Csak a kifakadásom visszhangja Christina  szobájában azzal az utolsó sor jegyzettel.


2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Vártam már, hogy mi lesz itt Maxnél. :)
    Igazán üdítő fejezet, mintha Max felpörgött volna. Ennyit tesz a cinikus humor, vagy lehet, Chelsea volt a Duracell nyuszi. *elgondolkozik* :D
    Egyébként nekem is tetszett Chelsea válasza, érdekes volt. Durva, hogy Max így bekapcsolta ezt a védekező állást Christinánál az üggyel kapcsolatban és inkább már-már agresszíó halvány füstje érkezett felőle. Miért is olyan titkos Chelsea?... Hmm.
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      Nehezen szántam rá magam, hogy újra folytassam Max-et. De ezt a zárást már meg kell tennem a nyáron. Vagy sosem fejezem be. :) Tehát jött egy újabb lendület, amivel nekiültem megírni. Nem gondolom, hogy Max története életem legjobb storyja. Sőt biztos, hogy nem, de szerintem maga a terápia elérte a célját és végülis ez volt most a lényeg. Kicsit megtisztulni. Lerakni a terheket.
      Folyt. köv.
      Callie

      Törlés