Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. április 12., hétfő

Devoni törvényszerűség

 Alex


 Nem okoz meglepetést, hogy beáll a jaguár az enyém mellé. Végigkövettem az útjukat, tehát pontosan tudtam, hogy érkezni fognak.  Liam megy ki eléjük és zúdítja rájuk a haragját, a hangulatát, mindazt, ami az elmúlt egy napban felgyülemlett benne.  Én csak az előtérből figyelem őket, ahogy Kim elengedi Alex kezét. Nincs kérdésem. Összejöttek. A fiamra nézek. Lágy és fátyolos a tekintete. Mázlista. Viszonzott szerelem. Reméljük nem csak futó fellángolás Kim részéről.

  • Hol voltatok? - kérdezek rá, ahogy Liam bevonul whiskyt tölteni magának.

  • Devonban - válaszolja.

  • Egész éjszaka - biccentek rá. - Gondoltam, hogy vízközelben vagy, a SUP-deszka miatt. Elvittelek volna Devonba.

  • De én nem veled akartam menni - feleli Alex nyugodtan.

  • Tudom… ki volt kapcsolva a telefonod. Ez Kim ötlete volt?

  • Nem, az enyém.

  • Ez még rosszabb, mintha Kim hatása lenne.

  • Egy nyugodt napot akartam, mindentől távol. Az egésztől távol.

  • Örülök, hogy a te nyugodt napod az én legnyugtalanabb napom volt - felelem rá keményen. - Alex nem tudod mit éltem meg, hogy hol vagy, hogy mi van veled. A fél életem értelmetlen volt eddig, ha veled valami történik.

  • Melyik fele? A jobbik vagy a rosszabbik fele? - kérdez rá nyugodtan Alex.

  • Veled fiam, csak a jobbikról lehet szó. Egy üzenetet küldhettél volna este. Legalább csak annyit, hogy élsz és jól vagy. Ennyi. Nem vártam többet - benézek Liamhoz az irodába. - Mi megyünk! 

  • Ok - biccent Liam és intek Stefinek és Alexnek is. Beülök a jaguárba és Alex utánam jön. 

  • Rémes éjszaka volt - foglalja össze Stefi.

  • Főleg azzal, hogy felvetődött a kérdés Alex nélkül minek is vagyunk együtt? - kérdezek rá.

  • Te is ezen gondolkodtál? - kérdezi Stefi.

  • Rosszak vagyunk ezért?

  • Dehogy, jogos. Nekem is ez jutott eszembe. 

  • Magányosabb lenne nélküle minden.

  • A te életed nem. Maradna minden, az egyetem, a vágyódásaid, az üres tóparti ház. Bár ott a kutya - feleli kimérten Stefi.

  • Most Vanessa miatt? Rólam beszéltetek?

  • Lehet. Volt rá egy egész éjszakánk. 

  • Nagyszerű. S mire jutottál?

  • Arra, hogy érdekes, Vanessa megkért, hogy maradj a de Noir irodánál. Most én jövök. Én is megkérlek, hogy maradj. Maradnál az én kérésemre is? - Stefi felé nézek. Feljebb tolja a szemüvegét az orrán. 

  • Ezt Vanessa találta ki? - kérdezek rá.

  • Mert engem nem találsz ennyire okosnak?

  • Őszintén? Egy nő nem okosabb mint egy férfi, de két nő együttvéve okosabb mint egy férfi. Igen - mondom komolyan.

  • Kedves.

  • Ez az igazság.

  • Mi a válaszod?

  • Nem tudom még.

  • Vanessának is ezt a választ adtad?

  • Teljesen más élethelyzet Stefi!

  • Charissa miatt?

  • Miért hozod fel ezt folyton?

  • Hatással van rád! Nem akarom tudni, hogy mit műveltél vele, nem érdekel, nem vagyok kíváncsi rá, hogy lefeküdtél-e vele, vagy megcsaltál-e. Sosem kérdeztem ilyesmit. Mert szabad vagy, tele van az egyetem fiatal lányokkal. Nem vagyok hülye. Én is rádmásztam és belementél. De Charissa azért más, mert amit veled tesz, az kihatással van az én életemre és Alex életére is.

  • Mindig is jó anya voltál Stefi.

  • Kösz.

  • Tökéletes anya. Jobbat nem is kívánhattam volna a gyerekemnek. Ezt komolyan mondom. De miért gondolod azt, hogy a Goodwin cégnél rosszabb lenne Alexnek?

  • Mert tudom, hogy Alex szereti a de Noir irodát és valamiért bírja Liam stílusát is. Ráadásul tőled folyton tart. A tanára is leszel. Nehéz neki Alex. Az apja egyben a tanára lesz. Ez teher neki is, ne légy vele túl szigorú.

  • A fiam, a legjobbat akarom kihozni belőle. Apjaként is, tanáraként is.

  • Akkor maradj a De Noir irodában!

  • De miért Stefi!? Az isten szerelmére miért ragaszkodtok ennyire ahhoz az istenverte irodához a világ végén?

  • Mert talán Alex szerelmes Kimbe? Miért akarod most egyszerre ennyire kiszakítani onnan az egész családot, amikor Alex éppen készülne erősíteni a kapcsolatokat a de Noir családdal? Kezdem azt érezni, hogy ez is valami rivalizálás közted és Liam, most meg már közted és a fiad között. Hogy Alexnek sikerült az, ami neked nem. Ő szerelmes lett Vanessa lányába és képzeld talán a lány is érez iránta valamit! Ha elszökött vele egyenesen Devonig! Te ezt soha nem tudtad elérni Vanessával!

  • Aki elszökött munkakirándulásra Liammel Skóciába baszni egyet? Hát igen, ez a szökés és máshol baszás és aztán majdnem teherbeesés téma éppen Vanessa és Liam előtörténetében megvolt. Remélem Alex húzott gumit!

  • Nem úgy mint te, amikor megcsináltad Alexet igaz?

  • Mi bajod van?

  • Bánod? Őszintén! Hányszor vered a fejed a falba, hogy feleségül kellett engem venned Alex miatt? 

  • Miért kell veszekednünk Stefi az isten szerelmére!

  • Csak válaszolj! - kiabál rám Stefi és könnybe lábad a szeme.

  • Mit akarsz? Valljam be, hogy az egész házasságunk illúzió Alex miatt? Hogy felneveljem a fiamat? Egy illúzióban élünk? Ezt akarod?

  • Én szerelmes voltam beléd Alex!

  • Én meg kívántalak, kurva jó csaj voltál, mindig is! Mit akarsz? Ejtselek teherbe újra? - kérdezem és jézusom ordibálunk egymásra! Sosem kiabáltunk, soha. - Akkor garantálva lesz a következő húsz éved is mellettem? Ettől tartasz? Hogy Alex kirepül a családi házból és miért tartanálak meg téged?

  • Igen! - és kifakad. Visszafojtott zokogás tör ki belőle.

  • Jézusom! - suttogom magam elé és felnézek a visszapillantóba. Alex követ minket.  Kendalban vagyunk. - Kérlek szedd össze most magad Stefi. Szeretném, ha Alex előtt ezt most nem folytatnánk.

  • Rendben - szipogja Stefi.

  • Beszélünk erről, ígérem - simogatom meg Stefi állát és futó csókot nyomok az ajkaira. - Menj be, beszédem van Alex fejével. - Stefi hangtalanul bólint és besiet a házba. Ingerült vagyok. Becsapom az ajtót és hátralépek Alexhez, aki lezárja a kocsit.

  • A kulcsot! - tartom neki a kezem.

  • Tessék?

  • A kocsikulcsot. Leléptél szó nélkül Devonba, csak mert kocsi van a segged alatt. Elég volt! Ebből remélem tanulsz. Elvárom, hogy te és én partnerek legyünk. Érted? Nem érdekel kit húzol meg mikor és hol, vagy mit művelsz, de amíg itt laksz leszel szíves jelezni, ha nem jössz haza egy éjszaka. Értve vagyok?

  • Igen - húzza el a száját és átadja a kulcsokat. A hajamat túrom. Ez az egész Alex kiruccanás. Hatalmas bonyodalmakat kavart.


Liam


Nem tudom Kimre vagy Alexre haragszom-e jobban. Kim mint ötletgazda és Alex mint kivitelező, akik végigvittek egy kis kiruccanást, amibe beleőszültem. Lehet jó tervezőpáros lennének. Mint Alex és én. De azt az egy éjszakát kell most egész héten kipihenni. Nem túl sok eredménnyel.  Amikor hétfőn reggel megérkeznek hozzánk munkába a Goodwin házaspár akkor rajtuk is úgy látom, hogy kicsit sem pihentebbek nálunk.  Alex az irodában ásítozik.

  • Bocs mindjárt elalszom. Nyitok egy kis ablakot - áll fel Alex és a csinál néhány fejkörzést is az ablaknál.

  • Aludtatok a hétvégén?

  • Alig.

  • Mi legyen? A fiatalokkal? - kérdezek rá.

  • Alextől elvettem a slusszkulcsot. Beálltam a jaguárral a garázsba. Úgyhogy ezzel egyelőre ez a helyzet. Így olyan könnyen nem tudnak váratlan kirándulásokat tenni. 

  • Az jó ötlet. Arra gondoltam, most kihagyjuk az előkészítőt. Kim nem megy. Maradjon csak itthon. Még képes és Manchesterben felül valamire és utazik. Manchesterben csinálta mindig a balhékat.

  • Értem. Hát akkor Alexnek sem indokolt most menni. Akkor a hétvégén maradnak. Lehet utálni fognak minket ezért a lépésért.

  • Mindegy. Nagyon haragszom rájuk az egész miatt. Főleg, ahogy leszervezték. Hogy nem szóltak. Meg sem kérdeztek. Esélyt se adtak hogy mondjuk elengedjük őket együtt valahova. Nem, ők leléptek. Csak így. Szó nélkül. A tudtunk nélkül.

  • Ja. - Alex felemel egy mappát: - Ezeket intézitek? Mind földhivatali cucc, ma be kell mennem a kamarához is - túrja át a haját Alex.

  • Aham - csak sejtem, hogy a saját cégügyet intézi és ettől idegesebb leszek.

  • Még nem beszéltük meg mi legyen Kendallal - adom meg magam.

  • Liam, most ehhez nincs kapacitásom. Megbeszéljük, de sok dolgom van.

  • Oké. Mégy is?

  • Igen, ezeket kiviszem Vanessának és irány Manchester - sóhajt és a mappával a hóna alatt kimegy az irodából. Vanessával beszélget még kint az előtérben. Nyitva hagyta az ablakot. Enyhe huzat lesz, ahogy kinyitja, majd becsapja az ajtót és hallom ahogy ráadja kint a gyújtást. Alex éppen így vonul ki az irodából. Hamarosan végleg? Ahogy Alex elmegy Stefi áll meg az ajtóban. Passzos naciban és laza felsőben van.

  • Beszéltem vele - harap az ajkára. Nagyon szexi csaj tényleg.

  • És? - nézek el rosszkedvűen.

  • Próbáltam hatni rá, tényleg. De én nem vagyok Vanessa - sértett a hangja. Mind tanácstalanul nézünk össze.  Nekem kell beszélnem Alex-el. De nehéz tárgyalóképes hangulatban elkapni.

  • Megpróbáljam újra én visszahívni? - kérdezi Vanessa bánatosan.

  • Valójában te már elengedted igaz? - kérdezem Vanessát.

  • Velünk volt. Mindig. Számíthattunk rá. Megérdemli, hogy szabad legyen. 

  • Annyira azért nem volt trágya helye az irodánkban - érvelek.

  • Nem, de nincs benne a neve a cégnévben. Alex éppen olyan törtető és egoista mint te. A Goodwin névért megy az egész.

  • Nagyon jól tudod, hogy a De Noir nevet a faipari vállalat miatt tartom. 

  • Alex ki fog állni magáért, mert van támogatása - mondja Vanessa.

  • És az nem mi vagyunk - rázom a fejem. Tényleg igaz, az az új tanítvány, mindent megváltoztat. Alexnek van egy tőlünk független kapcsolata. Stefi  vörös körmeivel a hajába túr. Nem beszélünk, de egyértelmű ki mellett dönthetne? Alex a férje, mi hiába vagyunk a barátai…


Devon csak rontott a helyzeten.  Alex fia lehet, hogy kapcsolódást keresne és Kim is, de ez az egész inkább csak felszínre hozza azt, hogy az irodával baj van. Főleg, hogy a két egyidős gyerek is nem a legjobb kilengési irányba hat egymásra. Alex ügyeit nézegetem a dokumentumok közt. Szépen dolgozik, de mostanában nincs itt. Valami más projektet csinál. Nem tudom mit, de nem az irodai dolgokat. Ebben biztos vagyok, mert nincs itt gondolatban sem az irodában. A mappát tartom a kezemben, amikor hallom, hogy Kim megszólal az előtérben.

  • Anya! Maradj, el kell mondanom valamit! Terhes vagyok.


Másodpercekig fel sem fogom, hogy mit hallottam. Észre sem vettem, hogy leszállt az este, Vanessa a lépcső aljában áll, készült zuhanyozni, én itt annyira belemerültem az irodai dolgokba.  Erre… most mind ledermedünk. Nem is tudom… komolyan jól hallottam?

  • Hogy mit mondtál? - nézek a lányomra a tervdokumentációból.

  • Terhes vagyok.


Képzavar. Ez az első reakcióm, a döbbeneten túl.

  • De hát ma nem mentél iskolába, mert megjött - összevonom a szemöldököm. Ezt csak én nem értem? Ha megjött akkor nem lehet terhes! Kizárt! Szóval mivan? Mi az, hogy terhes?!

  • De… nem jött meg. Csináltam tesztet is. Tutira terhes vagyok.


Fellüktet a szívverésem egészen a halántékomig. Jó ettől most ki fogok akadni. Kurvára! Oké, hogy a lányom fűvel-fával összeállt kábé a fél környék letolta a nyelvét a torkán, oké, hogy minden hétvégén kefélt valahol, de erre most kijelenti, hogy terhes? 

  • Azt tudod legalább, hogy kitől estél teherbe, vagy annyi fasszal összeálltál, hogy fogalmad sincs róla?! - kérdezek rá kíméletlenül hidegen. Éppen még nem ordítok, de közel állok hozzá. Kinézem belőle, hogy fogalma sincs róla, hiszen folyton más járt benne. Sorban álltak a széttett lábai közt a baszásért! És ezért szívem szerint megtépném.

  • Alex, Alex az apa - nyöszörgi megsemmisülten.


Hát ez kurva jó! A kis szökés le délre. Világos. Én felvittem az anyját Skóciába ő meg leruccant délre gyereket csinálni. Hát fasza! Hogy úgy látszik ez a család folyton besikerült kölykökkel van tele. Alex fiától nincs is min meglepődni. Ő is csak egy besurranó.

  • A másik jómadár hát világos! - fakadok ki, és nincs értelme ezt ezzel a két vöröshajú agytröszttel megbeszélnem. Az egyetlen értelmet hívom ebben az egész kibaszott irodában. Alexet.


Az első csörgésre felveszi Alex.

  • Igen…

  • Most azonnal gyertek át! Nem érdekel, hogy mennyi az idő! - szólok bele fagyosan és kinyomom a telefont. Kimet nézem végig. Terhes! Basszus! A kurva életbe is, hogy lányom van! A picsába vele! 

  • Tudod mit tennék? Felképelnélnek! Szívem szerint megtenném. De tudod, mit? Helyetted Alexet verem péppé!  - sziszegem és komolyan szerencse, hogy az irodában vagyok és rutinos mozdulattal whiskyt tölthetek magamnak. Remeg a kezem, ahogy a whiskys üveget tartom. Ennyire feldúlt vagyok. Az én lányom. Még le sem érettségizett. És terhes! Zúdulnak rám az érzések és nem is tudom mi a legerősebb köztük. Csak legyen már itt Alex.

2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Ugyan már ismertem némileg a körülményeket, izgultam, mikor Kim bejelentette. Természetesen más volt így, hogy Liam szemszögéből volt lehetőség megismerni a dolgokat. Érdekel minden gondolat, minden beszélgetés, ami a Kim-Alex problematikához fűződik Liam és Alex esetében. Újraolvastam őket és nagy gondolkozásomban eszembe jutott, hogy Liv után Kim a második, aki elhagyja a fenyveseket. Jöttek a pánikképek, aztán a megvilágosodás, ott a sok rokon, csak nem árvul el az erdő. Ha mégis, be kell ruházni rá. Egyszer egyre biztosan. :D
    Az akaratlanul is bekéreckedő kis suhancok... :D Spengler elmélete némileg idevág. Talán a családtörténetből tanultak volna, bár mára sok eleme csupán legenda. :D
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      No, már csak egy-két rész és végre átlépünk a Vérvörös óceánon. Én is fellélegezhetek kicsit és nyitogathatom az építészek szárnyait. Több újdonság is lesz újra benne, mint most ezekben a részekben.
      Ha megfigyeljük, a de Noir család női ága elhagyja a fenyveseket (Marianne, a lánya és most Kim is.)
      Érdekes megfigyelni majd Wave történetében ezt a kérdést. Ő az első férfi, aki nem a fenyvesekben gondolkodik.
      Szerintem vannak ismétlődő motívumok egy-egy család életében. Nem mindig felismerhetőek, lehet rejtve maradnak. Még a családtagok előtt is. Főleg, ha nem nyílt és őszinte a kommunikáció. De vannak típusok... karakterelemek, sorselemek ,amik visszatérőek. Szerintem Alexnél és a vele összekapcsolódó Humberrel ez különösen igaz. Most én is újraolvasom Kim-Alexet, de már várom, hogy elszakadjak tőlük, mert nekem nagyon zavarnak az apák történetébe, a hatásuk. Jó lesz újra külön írni, az apákat és külön a fiatalokat.
      Folyt. köv.
      Callie

      Törlés