Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2024. április 3., szerda

Hova lépnél le?

 Kim


Az íróasztalomnál a fülesem zsinórját bogozgatom. Folyton összegubancolódik. Rosszabb, mint a hosszú haj.  A legújabb akvarellt nézem a falon, ma délután készítettem. Kiszögeltem. Néha apám bejön a szobámba, aminek az az eredménye, hogy le kell tisztogatnom a festményeimtől a falakat. Lehet kissé utálja, ha festek. Valami, ami eltántorít engem az építészettől. A zenelistámon keresgélek, amikor üzenetem jön. Alex.

“Hova lépnél le?”

Csak egy pillanatig gondolkodom a válaszon:

“Párizs”

“Közelebbit.”

“Devon.”

“Most szombat?”

A jégkockákat nézem a teámban. Alex tényleg komolyan beszél? Vagy beszívott? Tényleg elvinne, csak úgy Devonig és vissza?

“ Komoly?”

“Aha.”

“Benne vagyok.”

“Holnap átjössz?”

“Kendalba?”

“Azt ne mond, hogy sokat kell tanulnod.”

“Csak haveri összejövetel, de mindegy. Akkor gyere a partra suli után, ahogy ideérsz.”

“Akkor holnap.”


Alex nem lelkizte túl. Nem szokása. Zárkózott. Szeretem, hogy olyan zárkózott. Szeretem az érzékeny kis lelkivilágát is. De nem nagyon értem tőle a dolgai felét sem. Többet rejteget magából mint kellene.


Nemcsak Alex szervez nekem programokat. Anyám is. Még a sulinak sincs vége, de már rám ír, hogy cukrászdázzunk. Vonakodva megyek csak bele, mert a parton egy órát festeni akartam volna. De ma sehogy sem akar ez a festés összeállni. Anyám tekintete vizes, és élénk. A szeplői mindig olyan ártatlannak mutatják. Fekete nadrágban van és mindkettőnknek Victória-tortaszeletet kér. Stefi vörös ajkakkal és fekete keretes szemüveggel hozzá képest szinte az ellentéte. Félresimítja a franciafonatát és a mutatóujjával feltolja a szemüvegét. Ettől a mozdulattól mindig olyan okosnak találom.

  • Csajbuli van? - ülök le hozzájuk a sulitáskámat a lábamhoz dobva.

  • Mondhatni - nevet rám Stefi.

  • Kidumáljuk a pasikat? 

  • Jól hangzik. 

  • Kivel kezdjük? -szúrom a villámat a tortaszeletembe és öt perc alatt szeretném eltüntetni ezt a tortaszeletet, hogy a partra húzzak.

  • Apáddal - morogja anyám.

  • Hú, ettől a témától lehet kicsit ki fogok akadni - bólogatom és körbenézek a cukrászdában. Családok ülnek unottan a gyerekükkel, és barátnők. Elég nőcis hely. Olyan anyámnak való. - Mi lenne, ha fordítanánk a sorrenden? Alexnek van most barátnője? - fordulok Stefi felé. Stefi megigazgatja a szemüvegét az orrán.

  • Nem igazán tudok róla, hogy egyáltalán valaha is lett volna neki - húzza végig a krémen a villáját Stefi. - De… hát én az anyja vagyok. Nyilván nem velem közli először, ha mégis. - Márpedig Alexet én pont olyannak ismerem, aki először egy lányt hazavisz a szüleihez, hogy jóváhagyják a kapcsolatot, mielőtt egy ujjal is hozzányúl. 

  • Tehát nem vitt haza lányt? - felteszem a lábam anyám székének a szélére és ezen az információn merengek. Véletlen sem fordul meg a fejemben, hogy megemlítsem, lehet, szombaton...

  • Otthon az apja mindig leköti.  Most is valami pályázati anyagot rajzol. Szerintem nem jut ideje másra - Stefi lassan megnyalja a száját és ráharap, majd rámnéz. Mindketten a másikat fürkésszük. 

  • Szerintem a jövő Sir John Nash-ja lesz. Az az építész lesz, aki átrajzolja London térképét - mondom tényleg megfejthetetlen arckifejezéssel. - Lehet ezt legközelebb elsütöm a nagy cégügyes klubgyűlésen az irodában - vigyorgok.

  • Kim! - anyám már érezte a bimbódzó iróniát a hangomban. - Jobb, ha most nem viccelődsz cégügyekben - Stefi azonban még mindig engem fürkész. Anyám már teljesen máshol jár.

  • Mindegy, nem is ez a lényeg… akkor sem értem, miért írt vissza neki. Érted? - kocogtatja a villáját a tányérhoz anyám.

  • Vanessa, a férjem kétnaponta huszonéves lányokkal találkozik. Ezzel csak mérgezed az egészet. Lépj túl rajta!

  • Rákérdeztem, és ideges lett. Ez jelent valamit.

  • Ideges lett, hogy megint vitatkozni fogtok valamin -  feleli Stefi nyugodtan. Figyelem anyám gondterhelt felhős homlokát, Stefi lesütött szépen húzott szemét. Befaltam a tortaszeletemet ideje lépni innen.

  • Apa? Valakivel kavar? - anyám felnéz rám, mintha legalább én többet tudhatnék náluk. Hűvösen nevetek. - Ha így is van. Soha nem tudnád meg. Úgy intézi az egész életét, mint a cégügyeket. Egy fakk itt egy fakk ott, egy mappa ide, egy mappa oda. Ha az a nő irogat rá, akkor csak kavarja nektek a szart és apának semmi köze hozzá. Ebben biztos lehetsz. Úgyhogy nyugi, az a nő csak kapar, de apámat meg csak idegesíti. Na most már nyugodtan visszatérhettek az ebédszünetből - vigyorgok rájuk. - Én léptem! Este csak későn jövök haza! - puszit nyomok anyám és Stefi szépen púderezett arcára és lelépek a cukrászda édeskés levegőjéből.


Késve érkezem a partra, a srácok már körbeültek és begyújtották a vízipipát is. Szerettem volna én ízt választani, de gondolom valami srácos íz lesz így. A többi cucc közé dobom a táskám és bemászok közéjük a körbe. Alexnek egy óra mire Kendalból ide kiér. Addig simán elfüstölhetünk itt egy fél órát is. Csak kicsit felhős az ég. Ma nem fog esni.





Alex


A világítótoronynál parkolok le és gyalog indulok neki a partnak. A tenger felől fúj a szél. Messziről kiszúrom Kim vörös haját, ahogy lobog a szélben. Egy nagyobb társaság közepén van, és nevetnek. Kézről-kézre adogatják a vízipipát és mindenki kábé két-három slukkot szív. Kim hajlékonyan ül át az egyik srác ölébe és helyette is szív. Mindenki röhög.  Kim kihúzza a hajszálait az arcából és ahogy felnéz észrevesz. Néhány szót vált a társasággal, valószínűleg elköszönt, mert feláll és felveszi a táskáját és megindul felém.


Ahogy elém lép lábujjhegyre emelkedik és az arcomra nyomja a száját. Mentolos a lehellete. 

  • Ezt gyakran csináljátok? - kérdezem.

  • Néha?

  • Valamelyik a pasid? - nézek vissza a társaságra, ahogy Kim derekáról elhúzom a tenyeremet.

  • Dehogy.

  • S akinek az ölében ültél?

  • Csak haverok - legyint Kim és megindul a jaguár felé.

  • Hallgatlak, mik a tervek és miért? - kérdezi és beül a jaguárba. A táskáját a hátsó ülésre dobja. Az ölében már ott van az utazáshoz használt rajztömbje. Ahogy kikanyarodok rákérdez:

  • Hallgathatunk zenét? - ez új. Kimtől semmi sem lényegtelen.

  • Ha szeretnél - bekapcsolom a rádiót, de Kim a saját telefonját teszi rá a hangrendszerre. Marshmellotól indítja a Friends-et. Nem nagyon tudok reagálni, mert éppen előzésben vagyok. Amikor visszaveszem az indexet Kimre nézek.

  • Öhm… miért kapom ezt a számot? - kérdezem egyenesen.

  • Csak - ránt vállat Kim.

  • Tudom, hogy csak barátok vagyunk.

  • Biztos? - néz rám Kim.

  • Mert?

  •  Nem tudom. Egyszerre velem akarsz lelépni kábé a világ végére. Belém zúgtál, vagy mi van? - kérdez rá hidegen Kim.

  • Devon nem a világ vége. Három óra Manchestertől - felelem és én is ideges leszek. Belezúgtam Kimbe?

  • Kikerülted a kérdést Alex.

  • Persze, hogy nem - csattanok keményen.

  • Jó… csak… néha van egy olyan nézésed.

  • Milyen nézésem?

  • Nem tudom. Úgy nézel - Kim felteszi a lábát a kesztyűtartóra és rajzolgat. Lepillantok a hosszú combjaira. A suhogó fahéjvörös hosszú hajára. Mindig ugyanolyan a haja. Egyenes, kivasalt, jó fazonú és ugyanolyan állagú. Elképzelésem sincs, hogyan éri el. Nagyon tetszik. A haja például tényleg nagyon tetszik. Meg a hosszú combjai, nagyon magas és vékony lány. De arányosan vékony.

  • Most is úgy nézel - pillant fel Kim és rajtakap, hogy őt bámulom. Morcosan visszafordulok és inkább az utat nézem.

  • Inkább ne hallgassunk zenét! - nyomom ki a számot ingerülten.

  • Na most tisztára olyan vagy, mint az exem - vigyorog Kim.

  • Milyen exed, sose jártál senkivel - dünnyögöm az orrom alatt.

  • Jó, hát akinek a kocsiján furikáztam, így jobb? - nevet fel Kim könnyedén. - Na és te? Jártál már lánnyal? Meddig jutottatok? - érdeklődik Kim.

  • Szerintem ez igazán nem rád tartozik.

  • De hát mi csak barátok vagyunk, a barátok igazán mindent megoszthatnak egymással. Tehát? - fordul felém érdeklődve Kim.

  • Nem tudom, ezt nem veled akarom megbeszélni - zárkózom el.

  • Akkor kivel? Szóval még szűz vagy - szinte nekem támad a kijelentéssel Kim.

  • Volt már kapcsolatom - sóhajtom, mert Kim nem szakad le a témáról.

  • De nem feküdtél le vele.

  • Talán csak az igazira vártam.

  • Tisztára mint egy lány, Alex - rázza a fejét Kim és visszafordul a rajzai felé. Satíroz a papíron. - Tehát mi ez a szökés és lépjünk le téma?

  • Elegem van. Apámból, a cégből, az építészetből. Lassan már mindenből. Az egész életemből. Kezdem azt érezni, hogy egy vicc az életem.

  • Egyáltalán nem is vagy vicces - néz rám Kim.

  • Egész héten versenypályázati anyagot kell csinálnom. Elegem van. Nem érdekel az egész, nem akarok versenyezni, semmit nem akarok - fakadok ki. - Miért kell nekem állandóan tűrnöm? Tűrnöm ezt, hogy irányítva vagyok. Építész legyek, versenyezzek. Legyek egy második Alex Goodwin, nívódíjas építész, egyetemi tanár. Apám árnyékában élek. Néha ordítani tudnék az egésztől.

  • Devonban szerintem jókat lehet kiabálni - biccent Kim, és visszahajol a rajzához. A haja a lapra omlik. - Majd kipróbáljuk. 

  • Devonban SUP-ra akarok állni, szóval ma gyakoroljuk, hogy ott ne bénázz.

  • Jógában is elsőre is jó voltam - húzza el a száját Kim. 

  • A jóga talajon van, a SUP meg vizen.

  • Vizen is ugyanolyan jó vagyok - jelenti ki Kim magabiztosan. Kim folyton tele van önbizalommal. Az a helyzet, hogy nem is ok nélkül. Kim általában tényleg jó. Spontán. Erőlködés nélkül. Nem stresszel túl semmit. Ügyes. Van annyira jó, hogy egy minimumot megüssön mindig mindenben. Mert ő Kim. Képtelen bénázni. Bármibe belefog alapvetően tényleg jó lesz benne. Szerencsés csillagzat. Semmi más nem lehet.

  • Képzeld Viktória-tortaszeletet ettem anyáddal és anyámmal a cukrászdában.

  • És?

  • Mi van Viktóriával? 

  • Mi lenne? Semmi.

  • Ha ez megnyugtat, szerintem nem a jógán múlt.

  • Nem érint ennyire mélyen a dolog, hogy nyugtatnod kelljen. 

  • Csak gondoltam szólok. Nem is illettetek össze - jegyzi meg laposan Kim. A fejemet rázom. Nem akarok Viktóriáról beszélni. Főleg nem Kimmel. 


2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Nem is tudom, Kim és Alex hogy vészelte át eddigi éveit, én biztosan megbolondultam volna attól, amit a szüleik művelnek. Persze, hogy a szabályok áthágásán való szabadságkeresésben tudnak olykor fellélegezni. Ilyenkor még azok a szabályok is fullasztóak, amik valójában értünk vannak.
    Vanessa és az édességek, szívesen lennék gyakori partnere az efféle bűnözésben. :)
    Kim nagyon rápörgött az Alex kontra lányok témára, Stefi agyában pedig mintha megindultak volna a fogaskerekek ezzel kapcsolatban, vagy legalábbis kapott egy szikrát. Érdekes volt megint, hogy ő jobban figyelt Kimre, mint Vanessa a saját lányára.
    Kim és Alex kettősére keresek egy szót most gondolatban. Talán a kaotikus? :) Vagy ez csak az egymás iránti érzéseik tükröződésének lenyomatából adódik. Az óceán tökéletes rájuk, most eleinte a felszínen látszó mozgás, a hullámok lassú egymáshoz érése, olykor csapkodása, miközben megbújik alattuk a mélység.
    Bius

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      Nem volt könnyű egyiküknek sem, és ez alapprobléma lesz az életükben. Izgalmas újra velük foglalkoznom gondolatban. A szülők... nagyon szerettem a Jégzajlást. Újraolvastam és valahol ott is sok minden magyarázatot kap. Ezek az elemek nagyon jól hatottak így utólag egymásra, szépen össze lett simítva a felnőtt szál és a gyerekek története.
      Iszonyat jól működik együtt Kim és Alex. Nagyon szeretem a kettősüket. Komoly kihívás a folytatás írása.
      Ez a szó tökéletes lett. Tényleg Kaotikusak és mégis van benne valami tökéletes, ami annyira ők. Keresik önmagukat, egymást az érzéseiket. Az óceán az elején nem is gondoltam, hogy ennyire illik rájuk ez a szó. Nem árulok el még semmit, majd ha eljön az ideje... állandóan írnám és közben meg elvisznek a hétköznapok..... nehéz, hogy gondolatban velük vagyok, de időm nincs kiírni őket... most csak a fejemben viszem őket addig. :)
      Callie

      Törlés