Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. február 23., kedd

Építs a fényre

 Alex


Liam Mokkájában utazunk vissza a fenyvesekbe. Én a jaguáromat a parkolóban hagytam. Alex hozza haza, Kimmel.  Az anyósülésen ülve teljesen hátratolom az ülést és kényelmesen keresgélek a telefonomon. 

  • Mit találtál már megint? - néz le rám oldalt Liam, ahogy a telefont böngészem.

  • Ja, bocs. Hangosan gondolkodtam?

  • Amikor így hümmögsz már tudom találtál valamit.

  • Aham, egy elég jó tervpályázatot írtak ki - mondom futólag, de kevésbé Liamre figyelek, mint inkább a felhívás szövegére.

  • Alex sosem állsz le.

  • Izgat. Ez tök jó téma.  Építészhallgatóknak írták ki. Építs a fényre a tervpályázat címe! Imádom az ilyesmit!  Ez én vagyok. Fény, közelebb a természet… Szerintem bedobom legközelebb a hallgatóság közé. Kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle, van is egy tervem…

  • Ez a szemét Alex hang. Ne légy Pöcs!

  • Nem vagyok pöcs!

  • De Alex, tanárként folyton pöcs vagy!

  • Nem tudok más stílust felvenni. A fiam is ezért utál. Tuti. Ősellenségek vagyunk ha tanár-diák felállásba kerülünk. Indulhatnának ők is. Kim és Alex.

  • Kim? Egy építészhallgatóknak kiírt tervpályázaton? Ne röhögtess!

  • Jól rajzol nem? Kreatív nem?

  • Ja, de ő kábé egyetlen témára tud ráugrani.

  • És mi az?

  • A fasz. 

  • Örülj, hogy Vani nem hallja ezt.

  • Egy csomó mindennek örülök, hogy Vanessa nem hallja - állítgatja a levegőáramlást a Mokkában Liam.

  • Tulajdonképpen mi bajod Kimmel?

  • Nem tudom, zsigerileg irritál, minden amit tesz, vagy mond.

  • Mond Liam miért van az, hogy amióta kezdenek felnőni, konkrétan ellentettjei lettünk a gyerekeinknek?

  • Passz. Lehet a serdülés az oka, vagy nem tudom öregszünk. Szar a kapcsolatom vele is, az anyjával is. Nem tudom. Folyton ingerült vagyok. Kurva sok a melóm, nincs időm foglalkozni velük és  kicseszettül utálom a nyavalygásaikat - Liam egyre jobban felpörög. - Tiszta kajaszagú a kocsi, a picsába is! Mintha ételfutár lennék! Mintha a hétköznapjaim 90 %-ban is nem menüt ennék valami étteremben.  Tuti front van, az a bajom.

  • Ja, na elolvasom a pályázati kiírást! - fordulok  vissza a telefonom felé. Kár, hogy nincs nálam az egyetemi kis bőrkötéses noteszem, már írhatnám bele az ismertetőket. Átdobom a linket a céges mailre. Majd Liamnél kinyomtatom.


Liam leparkol a madártetőszerű kis beállójukba és  az ételes szatyrokat kiemeli a csomagtartóból. A telefonom a zsebembe csúsztatom és benyitok. Az irodában a két nő a konyhában áll. Stefi vörösre lakkozott körmei a szőke haján élesen elütnek. Éppen hátrarendezte a haját.

  • Jézusom mi van itt? Kémiai kísérletet végeztetek a kaján? - néz végig Liam a konyháján. Több felé liszt és paradicsomszósz pöttyök vannak.  - Hogy néz ki a konyha baszd meg? És még csak nem is főztél semmit! - teszi a pultra a szatyrokat Liam. - Minek főzől! Úgyse tudsz! Tedd túl magad rajta! - csattan Vanessára.

  • Bocs, azt hiszem nem jól állítottam be a hőfokot és mindenfelé köpködött és aztán elvesztettem az irányítást.

  • Jézusom! -  fogja a homlokát Liam. 

  • Nyugi, feleannyi se látszik belőle mint amennyi volt - tolja fel a szemüveget az orrán Stefi.

  • Szia szívem! - futólag arcon csókolom. - Segítsek?

  • Hagyd csak, néhány papírtörlő és megmentettük a helyzetet - legyint Stefi és nekiáll konyhaszekrénynek egy fertőtlenítő sprayvel. Az irodában a gépemhez lépek és az emailfiókot nyitom, hogy kinyomtassam a tervpályázati dokumentumokat. A hallgatóknak is átküldöm a hallgatói rendszeren. Miközben várom a papírokat pittyen az egyetemi rendszer. 

“Kedves Alex Goodwin tanár úr, 

A levelező tagozatos hallgatók is indulhatnak a tervpályázaton?

Üdvözlettel:

Charissa Dupin”


“Kedves Charissa,

Természetesen. Nincs kizáró ok. Ön építészhallgató.

Üdv, AG”


Mélyet sóhajtok. Csak nehogy megnyerje. Mert akkor őt is elvehetem feleségül. 

  • Mit röhögsz? - vakkant rám Liam.

  • Ja, semmi. Magammal viccelek.

  • Örülök, hogy ilyen jól elszórakoztatod magad - zökken a forgószékébe Liam és a lába alatti íróasztalszekrényhez hajol. Túl ismerős mozdulat tőle. Whiskyt tölt.

  • Minden nap whiskyzel ha már nem vezetsz? - kérdezek rá a kinyomtatott lapokat összetűzve.

  • Alkoholista vagyok? - kortyolgatja elgondolkodva Liam.

  • Én nem mondtam ilyet - ütögetem a lapokat az asztallaphoz.

  • Aha, akkor oké - bólogat Liam és lenyugodva nézi a fenyveseket a faltól falig üvegablak mögött.



Liam


A vérnyomásom az egekben. Lehet, hogy bizonyos mennyiségű alkohollal a véremben bírom már csak itthon? Normális ez? Kábé már emlékeim sincsenek arról, amikor egyedül éltem ebben a házban és tisztára zen volt minden. Itt semmi zen nincs. Két vöröshajú nő.  Mindkettő az agyamra megy. Vagy így vagy úgy. Kim becsapja az ajtót. Suhogó-lobogó fahéjszín hajával végigvonul az előtéren, ring a csípője, szakadt a gatyája és festékes  a tenyere éle. Ezzel folyton lebukik. Fest. Folyton. Fest. Folyékony vízfestékkel, akvarellel. Állandóan.

  • Kim! A rajzaidat! - kiáltok utána, mielőtt felsuhan az emeletre.

  • Szia Apuci! - mosolyog be rám. Félelmetes a mosolya. Hideg, gúnyos, és közben szürke a szeme. Keskeny, számító, hazug.

  • A rajzok? - nézek rá komoran.

  • Ó bocsi, bent hagytam a tartón. Bocs, az egyetemen maradt, pedig szuper jók lettek! - búgó és suhogó a hangja. Olyan mint egy folyékony karamell.  Az anyja szépsége és az én okosságom. Milyen veszélyes páros.

  • Hát persze, sejtettem -  biccentek. - Gyere ide! - intem magamhoz. Kim a székem karfájára dől és átöleli a vállam hátulról. A fejemet ingatom. Hízeleg mint egy vörös macska. Megemelem a kezét. A kézfejére futólag csókot hintek. Finom luxusillata van. A testápolója és közben megfordítom a tenyerét és az ujjamat végighúzom a tenyere élén. Magenta szín. - Lebuksz csajszi! - mutatom fel az ujjamat, amit megfogott a magenta árnyalat.

  • Upszi! - mosolyodik el pajkosan és kisuhan az irodából. Alex csendesen megáll az előtérben. Hangtalanul jár. Puha edzőcipőkben. Lágy a tekintete. Alex hívja be.

  • Kim rajzolt? - kérdezek rá.

  • Festői építészet - biccent Alex. - Egy normál ember erre nem képes, csak egy építész - feleli. Összenézek az apjával. Csupa költemény a srác. Az egyetlen, aki talán érti is Kimet.  Alex széthajtja a mappáját és belenéz a rajzokba. Alex lágy vonalakkal rajzol, olyan puhán érinti a papírt, mintha félne nyomot hagyni rajta. Kim harsány, tudatos, ösztönös. Alex tapogatódzó és lágy.

  • Nem rosszak - foglalja össze tömören Alex. - Találtam egy tervpályázatot. Megcsinálhatnád te is a terveket rá. Majd beszélünk róla.

  • Rendben - feleli a nyakát dörzsölve a fia. - Mehetek?

  • Menjél - legyint Alex, de a rajzokkal az asztalhoz ül. Ráncolja a homlokát.

  • Na, kérsz whiskyt a teádba? - emelem meg a whiskysüvegemet Alexre vigyorogva.

  • Én még vezetek - feleli Alex.

  • Mi az értékítélet? - kérdezem a whiskymet iszogatva.

  • Erősen  konstruktivista jegyek. 

  • Zavar?

  • Túl ipari, túl modern, túl hideg. Élek, függőlegesek, vízszintesek, téglalapok mindenütt. Tömb és tömeg. Monumentális, de unalmas. Olyan mint Alex maga.

  • Mi bajod a munkáival?

  • Az hogy ez nem névjegy. Ez száraz, funkcionális. Nem ilyen kell.

  • Mit akarsz? Hogy jobb legyen nálad?

  • Persze hogy azt. Nőjön túl rajtam.

  • Mi van, ha ő nem akar? Mi van, ha ő szereti a funkcionális épületeket? Én is építettem már több üzemet is. Totálisan funkcionális.

  • Igen de egy gyárépületet senki nem fog megcsodálni. Senkit nem érdekel, hogy ki húzott fel egy üzemet. Nem lesz rajta a névjegye. Hogy ez ő!

  • Mint a te kilátódon. Igaz?

  • Pontosan. Én azt akarom, hogy építész legyen. Hogy a nevéről egy egész stílus jusson eszébe bárkinek az építész szakmában. Ezekkel a tervekkel nem lesz ott. 

  • A divat változik, a stílus örök. Neked van stílusod Alex. De ő nem te vagy. Többféle építész van Alex.

  • Jó de én nem de Noir vagyok. Hogy jó pénzért bármit megcsinálok. Én Goodwin vagyok, és ő is az. Olyat akarok, ami tökéletes. Egyedi. Nincs még egy. 

  • Alex ezért vagyunk egy cég.

  • Ja, de ha én nem vagyok akkor csak funkcionális szarokat csináltok.

  • Az irodaépület nem volt gáz.

  • S ki mondta neked, hogy osztott üvegfelületek legyenek benne? - kérdez rá Alex.

  • Jó feladom. Te vagy az ász, oké? Nívódíjas építészmérnök! Akarsz még valamit?

  • Nem. Együnk. Aztán indulunk - Alex a bézs színű nadrágja zsebébe csúsztatja a kezét. - Stefi! Szólj a srácoknak, hogy egyenek, aztán megyünk - áll fel és magamra hagy. Szinte rámszakad a fáradtság.  A kialvatlanság szerintem éveket öregít rajtam. 

  • Kop-kop, nem zavarok? - vörös hullámos fürtök.

  • Gyere - intem be. - Elmentek. Észre sem vettem - nézek ki az ablakon. Vanessa leül velem szemközt a bőrbevonatos fekete székre. - Máshol vagyok, bocs. 

  • Liam, este hat után már mindig így nézel ki. Nem lehet veled beszélni. Mi van?

  • Nem tudom. Túl sok minden van. 

  • Talán felvehetnétek külsősöket. Stefi mellé.  Akik megrajzolják a dolgokat. Régen volt két bedolgozó srác.

  • Igen, csak folyton javítani kellett őket, nem akarom ezt.

  • Liam túl nagy lett a cég túl sok a munka. Akkor hagyd a vállalatot legalább.

  • Azt nem lehet, a faiparba muszáj benne lennem. Nagyon rendezetlen. Talán ha realizálódnak a dolgok, majd akkor most nem. Nem tudom mennyi idő, talán egy-két év.

  • Mi lesz akkor?

  • Várom, hogy Wave átvegye a vállalatot. 

  • Gondolod?

  • Igen, akkor  kilépek a vállalatból. De miatta tartanom kell a pozíciómat még.

  • Mit látsz benne?

  • Most kábé már a megmentőt. Maradt még abból az ebédből? - kérdezem fáradt mosollyal.

  • Persze, félretettem neked - int Vanessa és követem a konyhánkba.

2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Néha eltátottam a számat gondolatban, mivel nem számítottam rá, hogy valóban ekkora ellentétek vannak a szülők és gyerekeik közt. Mármint dereng a kapcsolat, illetve ez egy jelenség is, viszont megleptek a szavak. Mindenestre a szakadék érzékeltetése tetszik. :)
    az jutott eszembe, hogy Liam és Vanessa párosának szokott egyedisége mellett Alex és Stefi dinamikusabbnak tűnnek. És mégis milyen jól kiegészíti egymást a kettő, pláne Kim és Alex. Szeretem, hogy mindenkiben van húzóerő. :)
    Kicsit kuszák a gondolataim egyébként, pedig sokmindemre gondoltam olvasás közben. Féltem ezeket az úriembereket a nagy vívódásaikban. :D
    Ó, és Wave... *elmerengés* Rájuk is kíváncsi vagyok, bár most a Liam-Alex gyanúm leköt. :)
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      Ennél a történetnél talán az a legjobb, hogy már mindenkit ismerünk. Mindenkinek megvan a maga karaktere. Tudjuk mit várhatunk tőlük és azt is, hogy mivel okozhatnak esetleg nagy meglepetést. Azt hiszem most egy olyan szituációt élünk meg velük, amiben pont az a kérdés, hogy mire számíthatunk ezektől a többé-kevésbé jól ismert karakterektől. Kitenném a kérdést, hogy mire voksoltok, az adott pillanatban, ki és mit fog dönteni? Kiről tudjuk feltételezni, hogy igen, és kiról hogy nem?
      Írás közben nekem is rengeteg gondolatom kavarog velük kapcsolatoban. egy olyan történet, ami nagyon íratja magát. Nem igazán lehet féken tartani a szereplőket. Annyira ontják magukból a szöveget. Azt hiszem most igazán egy olyan történetet írok, amit nagyon szeretek írni. S én is folyton kíváncsi vagyok rájuk. Hogy mi lesz itt. Mivel fognak még engem is meglepni ezek ketten. Hogy halad a Liam-Alex gyanú? Gördül? Merre is? :D
      Callie

      Törlés