Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. augusztus 16., hétfő

Kedves Max_13

 Szia,

Szerelmes vagy belém? Érdekes. Akkor leírom neked pro és kontra mit gondolok a szerelemről.

Kezdem a tudománnyal, csak mert Te azt annyira szereted.

  1. Platón a plátói szerelem: “álmodozz és gondolj szépeket.” Ő pontosan ezt írta le: “Csillagokat nézel szép csillagom, ég, ha lehetnék, kék szemedet nézném csillagok ezreivel.” De Plátói szerelemről nincs szó a Bibliában.

  2. Romantikus fatalista szerelem : “én nem tehetek arról, hogy beleszerettem.” A romantikus szerelem nem Bibliai.

  3. Materialista szerelem: megtalálták a szerelemanyagot: phenilaetilamin

  4. Freudista szerelem: a szerelem állati ösztön.  CÉL: kielégülés az ösztöntárgyon.

A Biblia szerint a szerelem:

“csalárdabb a szív mindennél” (Jer. 17:9)

Nem plátói hanem testi szerelemről beszél (Ének 7:1-10)

“Domború csípőd ékszerhez hasonló…

A tested búzahalom

Két melled, mint két őzike,

Nyakad elefántcsonttorony.”

A Biblia szerint sorsunk Isten kezében van és nem a csillagokban. A szerelemben és a házasságban Isten lényét tükrözzük. Isten lényege pedig a szeretet. Nem én, hanem te-központú, ezért személyes. Attól erős a szerelem, ha a testi vonzalmat és a baráti érzést az isteni szeretet védőburka veszi körül.

Max


Kedves Max,

Igazad van. Én talán csak magába a szerelembe vagyok szerelmes. 

Te voltál már így szerelmes? Így szereted a barátnődet is, ahogy leírtad? Ilyen a szex is? Isten szeretetével átitatva? Én még sosem éltem át ilyet.

Chelsea


Szia,

még soha nem volt kapcsolatom. És még soha nem feküdtem le senkivel. Így nem tudom.

Max


Kedves Max,

Hűha! Én… nem is tudom mit írjak erre. Kinek tartogatod magad Max?

Chelsea


Szia,

senkinek.

Max



Általános nagytakarítás végzek. A teraszom felszabadult, visszaküldtem a távcsövet. Az egyetlen haszna az internetes rendeléseknek, ha meggondoltam visszaküldhetem. Ki sem bontottam. A csillagászat témát lezártam az életemben. Nem érdekelnek igazán ezek a csillagok. Esténként pénzt akarok nyerni nem az eget bámulni. Ez csak időt vesz el tőlem. S az idő pénz.  Rendbe teszem az akváriumot. Ha jól csinálom elvannak kénylemesen akár három hétig is odabent. Élő táplálékforrással mindig lehet halasztani az etetést.  Kihúzom az ágyat. Mindenütt kiporszívózok.  


A szüleim hívnak miközben a hűtőt válogatom át. 

  • Lehet, hogy anyád miatt nincs kedved hazajönni, de… de itt van nálunk vendégségben valaki, akinek a Chelsea zsemléje mesésen finom. - Chelsea! Istenem. A fejemet fogom.  Nem vagyok most ehhez kicsit sem hangulatban. Nem akarok Chelsea-re gondolni semmilyen formában. Se fahéjas süteményként, se csillagászcsajként. Sehogy. -  Klasszikus recept. Tökéletes. Itt van a bűbájos unokahúga is, ha látnád, mint egy kis hercegnő Tiarával - Nem akarok Tiarákra se gondolni!

  • Anya, könyörgöm. Nem vagyok most passzban ehhez a beszélgetéshez! - Tia és Chelsea. Kikészültem.

  • Akkor beszélgess inkább Diane-nal!

  • Anya ne! Ne! - késő. 

  • Szia Max! - Diane az. visszafogott és kedves a hangja.

  • Szia.

  • Bocs, anyukád ragaszkodott hozzá.

  • Igen, tudom milyen meggyőző tud lenni.

  • Keresztelőről jövünk, becsengettünk egy kis sütemény kóstolóval.

  • És anyám marasztalt. 

  • Persze, hogy igen, túl kedves.

  • Vagy csak az ágyamba akar fektetni - morgolódom.

  • Itt aludjak? - nevet Diane.

  • Amíg én nem fekszem benne, csak nyugodtan - nevetek vissza. - De ha hazamegyek akkor szükségem lesz az ágyamra.

  • Hazajössz? - kérdezi meglepetten Diane.

  • Micsoda! - hallom anyám hangját. - Max, hát hazajössz! - bizonyára kivette Diane kezéből a telefont, mert már ő beszél a telefonba. -  Ó ez annyira csodásan hangzik. De kivételesen ne csak két éjszakára! Gyere haza, amg hazavárnak! Igen és maradj is, Cornwall mindig hazavár. Nem hiányoznak az itteni dolgok? - kérdezi anyám.

  • Jaj anya!

  • Szóval mégicsak jössz! Ez nagyonszerű! Ne legyél olyan magányos ott távol abban a nyüzsgő nagyvárosban.  Összetartó kis közösség, nyugodt élet, tiszta levegő. Mennyivel jobb mint az a sok fény, meg az az éjszakai zaj, ami ott van! Az a város nem is alszik!

  • Igazad van anya!

  • Persze, hogy igazam van. Na ülj be szépen a kocsidba és gyere haza! Ha ma érkezel addig itt tartom Diane-t is! - kacarászik anyám.

  • Jól van, még meglátom - enyhülök meg. Kivételesen, talán tényleg jót tenne az idegrendszeremnek távol lenni Blackpooltól és csak online pókerezni. Otthon pedig telefonon keresztül is annyira jó a hangulat. A régiek. A szülői ház. Tényleg az a kis társaság, az egyszerű vidéki élet.  Anyám angol rózsái a teraszon. - Szépek még a rózsáid anya?

  • Az én rózsáim mindig szépek! - jelenti ki anyám felháborodottan.

  • Helyes - mosolygom rá. - Virágoznak?

  • Igen, virágoznak. A te kedvenced is Max. Az Auswith.

  • Akkor lehet, hazamegyek kicsit.

  • Pompás! - lelkendezik anyám. Elköszönünk. Én meg körbenézek a kitakarított blackpooli lakásomban. Végülis miért is ne? Talán jót tesz egy kis otthonlét. A régi Corn lehetnék újra. 


Nyomott és fülledt a levegő. Párás és bármikor eshet. Christina kanapéján összekulcsolom a kezem. Ő meg keresztbe rakja a lábát. Beszélgetünk az én pénzemen. Magam sem tudom, hogy miért. Talán mert megtehetem. Kitelik a pénzemből, hogy drága pszichológushoz járjak. Időtöltésnek, a lelki zavaraimra. Beszélgetni valakivel. Máshogy.

  • Hogy telt a heted Max?

  • Főleg dolgoztam.

  • Pókereztél.

  • Nálam a kettő egy.

  • Tehát játszottál. 

  • Kevéssé érthető tevékenység igen. Mindegy. Nekem ez munka. Eléggé kitöltötte az időmet.

  • Gondolkodtál bármin is az elmúlt beszélgetésünkből?

  • Nem igazán.  Nem tudom. Azért járok hozzád, hogy önmagammal rendben legyek? Vagy másokkal?

  • Ezért jársz hozzám Max?

  • Néha úgy érzem a világot kellene rendbe rakni, nem engem. Tehát a világnak kellene hozzád járnia és nem nekem.

  • Küld hozzám őket is Max.

  • Jól járnál, meggazdagodnál belőlük. Több a buggyant odakint, mint a normális. Hidd el nekem. Annyi kiélt, öntelt alak jön-megy. Akik szerint én vagyok a fura alak. Döbbenet. Kilógtam a tornasorból mindig is. Nem tudtam beilleszkedni. Nem vagyok ilyen. Utáltak, mindig is.

  • Barátaid vannak Max.

  • Akiknek főleg a kecóm kellett mindig is.

  • Ott vannak a szüleid.

  • Akik csak a családalapításomra tudnak gondolni.

  • A harmincas korosztály témája és te az vagy.

  • Rémesen unalmas téma. Nem akarok erről beszélni.

  • Miről szeretnél ma beszélni Max.

  • Nem bírom az érdekkapcsolatokat. Szeretnék letisztulni. Mindentől. 

  • Kommunikáld ki Max. Beszélj!

  • Ez is, ami itt van egy érdekkapcsolat. Te a pénzemért beszélgetsz velem! 

  • És te nem akarsz érdekkapcsolatokat.

  • Nem. Lehet nem jövök többet.

  • Ez a te döntésed Max.

  • Igen, az enyém.

  • Dönts, Max.


4 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Izgalmas felismerésekkel teli fejezet. :D
    Értem én, az "állapota" nem csak Max hibája, de őrjítő ez a túlanalizálás, tiszta olyan, mintha ez egy hatalmi manőverezés lenne. A magyarázó a magyarázatával minden felett áll. És amíg ez működik, addig a szószaporítás is opció, ellenkező esetben meg "mindenki menjen a francba", legalábbis én ezt érzem ki. Csak szélsőségek.
    Nyilván nem mindig borítékolt a kölcsönös vonzalom, ezért pedig senki se hibáztatható, mégis jó 1-1 volt, hogy Chelsea megtudta Max kapcsolati állapotát és már nem csak Max tud furán nézni.
    Max és a sértődöttsége a világ felé. Ez is kicsit hatalmaskodó dolog, most elhúzott ebbe az irányba a Christinával való beszélgetés is. Mintha mindenki csak egy hamis álarc lenne a világban, ugyanolyan módon, kb az jön le, hogy a pénzért, lakásért mindenki csak cserébe megszolgál. Lehet, Maxnek be nem vallottan kell is ez az érzet, hogy ő az "úr".
    Elég szar lehet ilyen tagadásban élni, hiszen pont Chelsea esetében pl nem is játszik a pénz, vagy nem is tudom, miféle érdek lehet benne szerinte, de ő meg fura, mert érzései vannak.
    Vagy ez lehet, ilyen mechanizmus a társadalomban, hogy minél "kilógóbb, eltérőbb valaki az általános normától", az egy idő után másokra kezd furaként tekinteni egyfajta önnyugtatásból... Minek ez a sok cimke... *_*
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      Max, kicsit tombolt most ebben a fejezetben. Vagy inkább rombolt nem is tudom melyik lenne a jobb kifejezés rá. Talán az új ebben a helyzetben, hogy az eddig stabil-semleges Christináról is úgy érzi felesleges. Vagyis megkérdőjelezi önmagának is, hogy van-e értelme pszichológushoz járnia, ha alapvetően nem tud kilépni a korlátai mögül. Végülis a a fizikai közeledés Tia részéről és az érzelmi közeledés Chelsea felől éppen ezt bizonyította. Lényegtelen, hogy próbálnak a nők nyitni felé, vagy közeledni, ha ő maga elutasítóan reagál rájuk.
      Igen én is így fogalmaznám meg, hogy Max szereti kézben tartani a helyzeteit. Hogy dönt, hogy ő a dominancia. Végülis amit a kártyában is szeret, ő lép ki, vagy ő ül le egy asztalhoz.
      Nem lehet kierőszakolni érzelmeket senkiből. Vonzalmat sem. Tehát Max nem is fog nyitni, hiszen nem moccan meg benne semmi senki iránt. Ez egy teljesen patt helyzet. nincs belőle kiút.
      Jó észrevétel, hogy végülis amilyen állításokkal Max zárja ezt a történetet: vagyis minden érdek és minden pénz. Ebből... Chelsea az, aki kilóg. Ő nem pénzért csinálta. és az elején még nem is volt szerelmes. Ha lesz folytatása Maxnak akkor ezzel a felismeréssel fogunk nyitni...
      Éppen most gondolkodtam el én is ezen: az igazán jó történetek olyanokról szólnak, akik nem átlagosak, vagyis kilógnak a sorból, akik különcek. Azokról szólnak a történetek, akik furcsák és nem azokról akik a norma részei.
      hiányozni fog Max. De ez nekem is egy megterhelő történet volt, főleg, hogy tényleg igyekeztem nem romantikába vinni a dolgokat, egy olyan történetet akartam, ami megmarad a realitáson. Miközben magam is érzelmi hullámvasúton ültem közben, és még rajta ülök most is. Szóval...ez a Max, tényleg kikészít. A nem válaszok, a rövid válaszok. Néha azt szeretném inkább legyen egy címke, legalább akkor tudom melyik polcra való. De egy cimke nélküli doboz, ami ott van előtted az az olyan megoldatlan... az foglalkoztat, hogy még mindig itt van és nincs besorolva... érted.
      Zárom Maxot, elég kurta zárás lesz. de szerintem Maxhoz ez úgy eléggé passzolni fog.
      Callie

      Törlés
  2. Hello,
    Nagyon csalódott voltam Tia miatt, egy teljesen érintetlen lanyhoz képest erős felajanlkozas volt, de a tisztasága miatt talán pont o passzolt volna legjobban a vallásos Maxhoz. Egyébként mintha a vallást is csak valami kibuvokent hasznalna a nemiség alól, hiszen a kedvesség, figyelmesség és az alapvető pozitív emberi viselkedés alapfogmak a kereszténységben (meg persze az anglikán egyházban). Szóval aki erre hivatkozik, az ne taposson át az embereken.
    Egyébként rendkívül érdekes a névválasztás, a Maximilian egy római eredetű név, rendkívül népszerű a hadvezérek körében, szóval elég éles kontrasztot képez Max teszetosza természetével.
    Várom a folytatást,
    Üdv,
    Zoe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zoe!
      Tia személye a kezdetektől egy fix pont volt a történetben. Nagyon sok variánsa volt annak, hogy hogyan kerül Max ágyába. Eredetileg behoztam volna Tia bátyját, és terveztem egy felteszem tétben a húgomat című jelentet. Ez még akkor élt, amikor Wave történetében feltűnt Corn. Aztán... az alapokhoz hozzá jött a "Kedves Max" ciklus a levelekkel. Az egész történetben a levelek voltak készen a fejezetek elején és minden mást csak hozzá írtam utólag. Akkor jöttem rá, hogy esélytelen egy Maxhoz egy nő, mint tét a pókerben. Mert ő nem Corn. Hanem Max. Tehát Tia megmaradt, de abban a verzióban, hogy ő maga jelenik meg a pókerasztalnál. Maxot pedig Tia története érdekli és nem a nő. Ez szerintem a legjobban karakterhű megoldás volt.
      Én is úgy gondolom, hogy egy szűz lány passzolt volna a legjobban Max vallásos szexmentes életéhez. Maxben én is ezt érzem, hogy nála a vallás is csak önmaga megerősítése.
      Egyébként, szerintem nagyon jól látod ezt a történetet. Maxot. Köszönöm az észrevételed a névválasztást illetően. Mindig igazi küzdelem kiválasztani a szereplőkhöz passzoló neveket és Corn-nál valahogy ösztönszerűen jött az, hogy ez a srác ez Max. A Maximus tényleg kedvelt név a rómaiaknál. Latin jelentése is a legnagyobb. Maxnek pedig kb. egyetlen külső ismertetője van az egész történetben: a magassága. Max kifejezetten magas. ( ez a ruhavásárlásnál jött le talán egyedül) Mást pedig tulajdonképpen nem nagyon tudunk róla. Christina és Tia megemlíti, hogy helyes, de ennyi. Nincs szemszín, hajszín, kb. semmi.
      Nem igazán tudom tesze-tosza-e a Max. A bizonytalanságai döntően külső hatásokra vannak. Ő azért jár pszichológushoz is, mert az anyja szerint ez nincs rendben, a haverjai is furának tartják, mert nem csajozik. De Max-ot ez nem zavarná, ha nem szekálnák érte mások. És szerintem mi magunk is ilyenek vagyunk, ha sokat mondanak ránk valami "jellemző jegyet" ami "negatív" akkor az egy idő után zavaró és elkezdünk vele foglalkozni.Igaz-e?
      Köszönöm, hogy írtál! A folytatás... azt hiszem Chelsea lesz... az ő szemszöge...
      Üdv,
      Callie

      Törlés