Callie Backstage 1.
A Dekameron-olvasást követően nem hagy nyugodni a Dioneo-Elisa páros.
A narrátorok szerelmi élete. Megírtam a 28 oldalas cikkemet ( ami még mindig sorsára vár…)
és a 101. Novella több min 300 oldala után mégiscsak meg akarom írni a regényt erről a 10 narrátorról
Tehát kik is ők?
Röviden a szereplők:
Pampinea - 28 éves, boldog házasságban él nem keres partnert a Dekameron alatt
Filoména - az ő szerelme teljesedik be a 2 hét alatt vkivel összejött
Neifile - valaki nagyon szerelmes belé és ő tudja is
Filostrato - a szomorú szerelmes, vki a jelenlévők közül a szeretője volt, de már nem az
Fiammetta - féltékeny, s házasságtörő szerelmet él meg jelenleg is Dekameronon kívül
Elisa - vélhetően az ő birtokán játszódik a történet
Dioneo - a vágyakozó szerelmes, vkinek el fogja nyerni a szerelmét, mert lenyugszik
Lauretta - özvegy, és nem keres szerelmet a Dekameron alatt.
Emilia - házasságtörő szerelmet él meg jelenleg is Dekameronon kívül
Pamfilo - vkinek tudja a titkát és igencsak siet hazafelé.
A három férfi Filostrato, Dioneo és Pamfilo mindhárman szerelmesek valakibe a 7 nő közül, konkrét céllal csatlakoznak a csoporthoz: el akarják nyerni a választottuk szerelmét.
Mindenki házas. Vagy legalábbis volt már házas! Mindenki közelebbi-távolabbi rokonságban áll valakivel a csoportból.
Ennyit röviden a szereplőkről.
Narráció:
Megint a nagy dilemmám. Hogyan kellene látni mindezt. 14 nap történetét fogom megírni. (két hétvége tehát plusz négy nap lesz, mosakodással és templommal és mindazzal, amiről nem írt igazán a Dekameron)
Váltott szemszög: minden nap az adott uralkodó szemszögéből látjuk a szereplőket. Tehát 1. Nap Pampiena 2. Nap Filoména és így tovább…
Kiválasztok egy kettőst: Mint az Elisa-Dioneo párost és az ő szemszögükből látjuk az egész történetet, ők ismertetnek mindenki mást is a 14 nap alatt.
Egyetlen szemszög Dioneo… vagy… Elisa… végig az ő fejében vagyunk és az ő szemszögéből éljük meg mind a 14 napot. Vagy... végig E/3 ,tehát külső szemszögből narrációval írom meg végig a történetet.
A Dekameron is Firenzei indulással és Firenzei érkezéssel zárul. Ezt is bele kell venni. Város és vidék. Narrációban lehet a nyitó és záró fejezet akár egy teljesen külső narrátori személy tehát E/3-ban írva bemutatva a szereplőket rövid leírást adva róluk miközben halad a történet a Santa Maria Novella templomon belül. Tehát a szerkezet így lesz
0 - Firenze
1-10 ig dekameroni napok hétvégékkel együtt.
11 - Firenze
Helyszínek:
1- gondoltam egy teljesen jelen Dekameron szitut. Az álnevek a 10 szereplő marad, de jelenkori vidéki magyar város templomi körzete és korona idején. Tehát 101. Novellához hasonló de a dekameroni jellemrajzokkal és történésekkel átültetve mai helyzetbe.
2- marad a Boccaccio felállás. Tehát 14. Századi Itália. Firenze és környéke, pestis és ettől történelmi regény történelmi környezetben.
Mindazt leírom, amit Boccaccio nem írt le. A narrátorok mindennapjait a vidéki 14 nap alatt. A novellákból csak az a lényeg, amire utaltak vele. Tehát a történetmesélés időszakán kívüli események lesznek az én témám.
Előzetesen ennyi. Ha ezek eldőltek utána mehet minden tovább. Szerintetek, hogyan?
Szia Callie!
VálaszTörlésHűha, ezek jó nehéz kérdések, én sem igazán tudok dönteni.
A második kérdésnél az első variációt mondanám. Leginkább azért, mert az ilyen hasonló, korona-időszakhoz kapcsolódó témák, környezet szerintem most még egy ideig izgalmas, keresett téma lesz. Ráadásul az utókornak is bemutató lehet a helyzetről, akárcsak Boccaccio idején a sajátja.
Az első kérdésre, lehetne egy olyan mix, hogy a páros váltott szemszöge, és mondjuk az elején egyfajta rövid, bemutatós narráció.
《Bius》
Szia Bius!
TörlésEzek mindig a legnehezebb kérdések. Mert meghatározzák az egész történetet. Miközben írom néha akkor is felvetődik bennem, hogy vajon jó szemszöget választottam?
Mindenképpen számon tartom a véleményed a kérdéseket illetően. Illetve még mérlegelem magamban is a variánsokat. Köszönöm, hogy megírtad! :) Folyt. köv.
Callie