Fenyvesek lordja

"Most olyan dolgot csinálunk majd együtt, amit biztosan nem fogsz unni. De mennyire, hogy nem! Félni fogsz néha, de unatkozni sosem!" -Robin
A Fenyvesek lordja, a Holdhercegnő című történet alapján írt fanfiction, Robin de Noir és Maria Merryweather története...

2021. január 2., szombat

Callie Backstage 2

 Callie Backstage 2


Az az észrevételem, hogy bármennyire is húz a szívem egy történelmi regény megírásához, mégis a jelenkori történet lenne érdekesebb. A kérdéseimre feltett válaszok is ezt igazolták. Körülbelül fél órát vekengtem, míg elengedtem Dioneo pecsétgyűrűs kezét és hermelinszegélyes köntösét, és szőlőszemeket kapkodó nedves ajkainak felsejlő látványát a kert buja természetközeliségében és eltereltem a gondolataimból az Asszonyok Völgyében felállított elfátyolozott sziesztahelyek légyottjait. Búcsút intettem Dido királynő fenséges alakjának. Viszlát…


Ezzel lőttek a Dekameron fanficnek. Mert a Dekameron útján haladva részelemeket kiemelve és kiegészítve jelenetekkel az egy fanfic lett volna. Ismerős terep számomra. Amit általában szeretek is. Kutatni, átírni, mögé látni a valóságot.


Ha átültetem a szereplőket a jelenbe, azzal megváltozik a történet jellege is. Tehát döntően nem követhetem azt az erkölcsi vonalat, ami határokat szabott volna egy 14. Századi történetnek. ( Mint katolikusok, nincs válás, a szereplők nemesek szolgákkal stb.)


Tehát ezt a szálat elengedve végiggondoltam mi az, ami a leginkább kézzelfogható számomra. (Vagyis képes leszek megírni.) Mert ott kell legyek ebben az egészben én is. Az érintettségem mint képzeletem kivetülése tehát egy írói vizualizáció kell hogy legyen. Megadva a reális valóság és a fantázia keveredését. 


Kb. két perc után felállt a helyszín. Egyetlen utca, hazai környezet. 2020 utolsó hónapja, december, vagy utolsó napja. A szilveszter éj. 


Egy lapra tehát újra felírtam a neveket. Nézzük meg kik a szereplők és behelyettesítésük.


  1. Pampinea - házas, Háromgyerekes anya, otthonról dolgozó könyvelő, karanténban

  2. Filoména - házas, háromgyerekes anya,otthonról dolgozik, szerelme beteljesedik

  3. Neifile - egyedülálló, otthonról dolgozó koronavíruson átesett lány

  4. Filostrato -  egyedülálló, szüleivel él, korlátozások miatt nem dolgozó fiatal

  5. Fiammetta -házas,  egy gyerekes anya kórházi dolgozó orvos

  6. Elisa - házas,  egy gyerekes anya otthonról dolgozó tanárnő

  7. Dioneo - elvált, menedzser,  egy gyerekes, erős kontakt miatt karanténban

  8. Lauretta -  házas,  háromgyerekes egyéni vállalkozó, korlátozások miatt szünetel

  9. Emilia - özvegy,  férje koronavírusban halt meg otthonról dolgozik

  10. Pamfilo - házas, kétgyerekes igazgató, munkába jár


Eddig jutottam. A kérdés most már csak a narráció. Elgondolás szerint megírom az E/3-as bevezetőt és befejezést. A 10 szereplőnél pedig mindig az adott szereplő szerepéből látjuk E/1-ben a történetet. Ez működhetne? Milyen lenne így?


2 megjegyzés:

  1. Szia Callie!
    Véleményem szerint igazán izgalmas lehetőség a fejezetenkénti nézőpontváltás. Nekem tetszik az ötlet. :)
    Egyébként lehagytam az utóbbi kommentből, hogy természetesen nekem mindenhogyan megfelel a történet, a válaszom úgy a legpontosabb minden kérdésnél, hogy arra szavazok, ami neked jobban fekszik, hiszen az írás így lehet a leginkább élvezetes az író, és az olvasó fél számára is. :)
    《Bius》

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bius!
      Nyugodtan mond csak el a véleményedet. Egy dolog, amit én gondolok és leírok, és más az, ahogy külső szemmel látni valamit. Én sosem tudok elvonatkoztatni önmagamtól. Kívülről látni azt, amit leírtam. Az ötlet bennem is ott volt, le is írtam, tehát nem volt idegen tőlem. (Ettől függetlenül még bármikor megírhatom azt a 14. századi Dioneót is. :) De most kíváncsi leszek hogyan működnek mai szereplőkként.
      Mellesleg itt fizikailag is kerek perec kijelentették nekem a szemembe, hogy a töri unalmas.... szóval eszembe se jusson már megint egy történelmi regényt írni. ( és erről két történész diskurált itthon, tehát éppenséggel nem ez mellett kellett volna voksolnunk. :) De ugye izgalmasabb lenne koronaszempontból egy mai téma, mint egy elfelejtett Dekameron. Ma úgyis kaptam az ívet rendesen, hogy kevés unalmasabb van a facebook posztjaimnál egészen kezdtem Livnek érezni ma magam. :D pedig folyton azon töröm magam, hogy ne legyek annyira unalmas! Tisztára Liv vagyok, kellene egy Ace na :D
      Ma még ízlelgetem magamban ezt a fejezetenkénti nézőpontváltást, és talán.... délután nyitok egy doksit az új történetnek, vagyis elkezdem a storyt... :)
      Callie

      Törlés